Dyrektor generalna Yahoo Marissa Mayer
Dyrektor generalna Yahoo Marissa Mayer Fot. Eirik Solheim / http://www.flickr.com/photos/eirikso/3264932070 / CC BY-SA

Yahoo kupiło smartfonową aplikację Summly – to jeden z gorętszych newsów w branży IT. Zarządzany przez 17-latka program do agregowania opublikowanych w internecie wiadomości kosztował amerykańskiego giganta 30 milionów dolarów. Dlaczego szefowa Yahoo Marissa Mayer wydała na niezbyt popularną aplikację aż tyle pieniędzy? Okazuje się, że transakcja mogła być tylko "efektem ubocznym" umowy zawartej z firmą SRI International, która wspierała rozwój technologii wykorzystywanej przez Summly.

REKLAMA
Portal Business Insider zainteresował się kulisami przejęcia Summly, ponieważ aplikacja ta nie wydawała się być "łakomym kąskiem". Korzystało z niej niewielu internautów, nie przynosiła też dużych dochodów i została zamknięta niemal natychmiast po przejęciu. Ponadto technologię obsługującą program rozwinęła firma SRI International, a nie zespół kierowany przez D'Aloisio, który po transakcji dołączył do grona pracowników Yahoo. Co zatem skłoniło dyrektor generalną Yahoo Marissę Mayer do wyłożenia astronomicznej sumy 30 milionów dolarów?
Według Business Insidera zakup Summly wydaje się być "niemal przypadkowym efektem ubocznym" umowy, jaką Yahoo zawarło z SRI International, nabywając "technologię agregacyjną". Jej autorem było właśnie SRI International. D'Aloisio stworzył tylko bazowy kod, na jakim opierało się Summly, który był następnie rozwijany przez SRI. Przejęcie Summly – produktu, w którym zastosowano kupioną przez Yahoo technologię – było więc pochodną transakcji zawartej z SRI.

Marissa Mayer
wierzy, że "technologia agregacyjna" przyniesie Yahoo wiele korzyści, ponieważ pozwoli tworzyć spersonalizowane wiadomości dla użytkowników urządzeń przenośnych. Tradycyjne formy artykułów internetowych, które dobrze wyglądają na dużych monitorach, nie są, jej zdaniem, dobrze przystosowane do niewielkich wyświetlaczy smartfonów. Dlatego Mayer sądzi, że aplikacje oferujące agregacje różnych tekstów mogą osiągnąć sukces.
źródło: Business Insider