Współzałożyciel Upcoming Andy Baio nie kryje żalu do Yahoo
Współzałożyciel Upcoming Andy Baio nie kryje żalu do Yahoo Fot. Gabriel Shalom/http://www.flickr.com/photos/ks12/8091840513/ CC BY

Yahoo często kusi właścicieli różnych aplikacji internetowych dużymi pieniędzmi. Wystarczy, że przyjmą ofertę giganta, oddając mu swój program, a staną się milionerami. Sprzedaż własnego serwisu może jednak okazać się błędem i poważnym ciosem dla ambicji twórczego programisty. Wie o tym Andy Baio, który kilka lat temu sprzedał Yahoo likwidowany obecnie portal Upcoming.

REKLAMA
W 2005 roku Yahoo kupiło od Baio oraz jego wspólników serwis Upcoming, który łączył funkcję kalendarza i portalu społecznościowego. Użytkownicy mogli dzięki niemu m.in. na bieżąco dowiadywać się o interesujących ich koncertach, wystawach, konferencjach czy innych wydarzeniach. Zaraz po zawarciu transakcji Baio został zatrudniony przez Yahoo na stanowisku dyrektora technicznego serwisu. Przy Upcoming wciąż pracowali także inni jego twórcy.
Początkowo wydawało się, że sprzedaż portalu była dobrym interesem. Jego założyciele zarobili, nie porzucając przy tym swojego "dziecka", które miało szansę rozwijać się dzięki narzędziom zapewnianym przez internetowego giganta.
Niestety, prędko okazało się, że Yahoo miało inną wizję przyszłości serwisu Upcoming niż jego założyciele. Narastający konflikt doprowadził pod koniec 2007 roku do odejścia Baio oraz jego kolegów. Niedługo później portal zaczął podupadać, a gigant z Sunnyvale nie podejmował żadnych kroków naprawczych. Zlikwidowanych zostało wiele elementów społecznościowych, które decydowały o atrakcyjności serwisu, a jego strony zalał spam. Szybko topniała przy tym liczba użytkowników Upcoming.
W końcu, 19 kwietnia 2013 roku, Yahoo ogłosiło, że serwis Upcoming zostanie zlikwidowany. Decyzja giganta nie zaskoczyła Baio, choć nie kryje on na swoim blogu żalu wynikającego z jej podjęcia. – Sprzedaż własnej firmy zawsze wiąże się ze zrezygnowaniem z kontroli nad nią i ryzykiem. Jak teraz wiemy, społeczności internetowe prawie zawsze upadają po przejęciu. Jednak Yahoo było szczególnie złym administratorem dla społeczności Upcoming – oświadczył Baio.

Niedawno Yahoo wydało 30 milionów dolarów na inną aplikację nastolatka

Yahoo kupiło smartfonową aplikację Summly – to jeden z gorętszych newsów w branży IT. Zarządzany przez 17-latka program do agregowania opublikowanych w internecie wiadomości kosztował amerykańskiego giganta 30 milionów dolarów. Dlaczego szefowa Yahoo Marissa Mayer wydała na niezbyt popularną aplikację aż tyle pieniędzy? Okazuje się, że transakcja mogła być tylko "efektem ubocznym" umowy zawartej z firmą SRI International, która wspierała rozwój technologii wykorzystywanej przez Summly. CZYTAJ WIĘCEJ