Liczba rejestracji pojazdów elektrycznych na baterie (BEV) wzrosła w UE od początku roku o ponad jedną czwartą do ponad 255 tys. Takie dane ogłosiło europejskie stowarzyszenie producentów ACEA w Brukseli. Oznacza to, że udział samochodów elektrycznych w rynku wyniósł 15,2 proc. pod koniec lutego.
Jednak amerykański producent samochodów elektrycznych Tesla nie był w stanie na tym skorzystać. W styczniu i lutym w UE zarejestrowano o 49 proc. mniej Modelu X i podobnych modeli, łącznie około 19 tys. sztuk.
Musk przesadził?
W ciągu ostatnich kilku miesięcy niektóre firmy pozbywały się Tesli ze swoich flot w związku z działalnością polityczną szefa Tesli Elona Muska.
Jednak eksperci wskazują również, że niedawny spadek liczby rejestracji nowych pojazdów tego producenta może być także spowodowany zmianą w produkcji. Ogłoszenie liftingu Modelu Y, który jest już dostępny, z pewnością odgrywa pewną rolę. Inni dostawcy nadrobili też zaległości technologiczne, stając się ciekawą alternatywą. Podczas gdy Grupa VW, Renault i BMW odnotowały wzrost popytu, nowe rejestracje w Mercedes-Benz i Stellantis Group (Fiat, Peugeot, Opel) spadły.
Opracowanie: (DPA/szym) Wojciech Szymański
Zobacz także