
Audi RS 6 Avant GT to szczytowe osiągnięcie w gamie modelu RS 6, będące hołdem dla bogatej historii sportów motorowych Audi, w szczególności dla legendarnego wyścigowego Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku. Poziom radochy, kiedy dowiadujesz się, że nim pojeździsz kilka dni, przekracza wszelkie normy. I tak też było za kółkiem!
Koncepcyjne korzenie RS 6 GT sięgają projektu RS 6 GTO concept z 2020 roku, stworzonego przez dwunastu utalentowanych praktykantów Audi. To właśnie ich wizja została rozwinięta, a następnie przeniesiona do produkcji seryjnej, co podkreśla innowacyjne podejście marki.
No i obłędny wygląd. Nie będę się tutaj rozpisywał, niech przemówią zdjęcia:
Wiadomo, że nie jest to czynnik decydujący, ale fakt, że na świecie jeździ tylko 660 egzemplarzy Audi RS 6 GT dodaje pewnego smaczku, kiedy wsiada się za kółko tego auta. To pewnego rodzaju prestiż, dreszczyk emocji no i, jak widać na zdjęciach powyżej, gwarantowany przyciągacz wzroku przechodniów – serio, nie zliczę ile odbyłem small talków i dłuższych rozmów z podjaranymi gapiami.
O sportowych wrażeniach z jazd RS 6 GT pisałem już przy okazji testów na Silesia Ringu pod koniec ubiegłego roku. Spoiler – są nieziemskie, bo auto wgniata w fotel, chwyta za flaki i przyjemnie ściska je od startu do zatrzymania. Niesamowicie klei się do jezdni, a gwintowane zawieszenie sprawia, że to zupełnie inne Audi, niż wszystkie znane wam modele tej marki.
A jak to auto wypada pod innymi względami?
Wymiary, pojemność i możliwości RS 6 GT
Mimo swojego sportowego charakteru, Audi RS 6 Avant GT zachowuje praktyczność kombi, co czyni go wszechstronnym pojazdem do codziennego użytku, jak i weekendowych wypadów. Jego przemyślana konstrukcja pozwala na komfortowe podróżowanie z rodziną i bagażem, nie rezygnując z dynamicznych wrażeń.
Serce Audi RS 6 Avant GT – symfonia inżynierii
Pod maską Audi RS 6 Avant GT drzemie najmocniejsza w historii RS 6 jednostka napędowa, gwarantująca spektakularne osiągi i niezapomniane wrażenia z jazdy. To połączenie innowacyjnych technologii i tradycyjnego rzemiosła Audi.
Ciekawostka: spalanie i emisja
Piszę, że to ciekawostka, bo serio sam nie zwracałem uwagi na to, gdyż widok zasłaniał mój ogromny zaciesz z jazdy tym autem. Ale gdyby ktoś chciał wiedzieć, to:
No i cena RS 6 GT
W sumie to też ciekawostka, bo wszystkie egzemplarze już się rozeszły. No ale w Niemczech ceny startują od 219 355 euro. Na polskim rynku, ceny zbliżone do 1 300 000 zł czynią go jednym z najbardziej pożądanych pojazdów, a jednocześnie potwierdzają jego status kolekcjonerskiego unikatu.
Audi nie oferuje tutaj też tradycyjnych wersji wyposażenia w przypadku RS 6 Avant GT, zamiast tego klienci mogą dobierać pakiety i pojedyncze opcje, personalizując swój unikalny egzemplarz. To pozwala na stworzenie samochodu idealnie dopasowanego do indywidualnych preferencji. A co jest w podstawie?
W skład wyposażenia podstawowego Audi RS 6 Avant GT wchodzą m.in. liczne elementy, które podkreślają jego sportowy i ekskluzywny charakter, wyróżniając go spośród innych modeli:
Elementy stylistyczne GT:
Układ jezdny:
Wnętrze:
Audi RS 6 Avant GT to nie tylko samochód, to dzieło inżynierii i designu. Podpisuję się pod tym stwierdzeniem dwukrotnie. Tak, siedzi się w nim nisko. Tak pali dużo, ale serio w tym przypadku to nie są poważne minusy. Jego limitowana produkcja i bogate wyposażenie sprawiają, że jest to pojazd dla prawdziwych koneserów.
Zobacz także
