LeoExpress i RegioJet pojadą na nowych trasach w Polsce
Nowe pociągi na polskich torach. Dwie czeskie firmy wchodzą na nasz rynek Fot . Kamila Kotusz / Agencja Gazeta

PKP Intercity od lat pozostaje monopolistą na polskim rynku kolejowym. Prężnie rozwijają się co prawda linie regionalne, ale te nie gwarantują szybkich i wygodnych połączeń ogólnokrajowych. Teraz na polskim rynku pojawią się dwie nowe firmy, które mogą skutecznie powalczyć z naszym narodowym przewoźnikiem.

REKLAMA

Turyści z Czech coraz chętniej podróżują do Polski. Widać to wyraźnie m.in. w wakacyjnych statystykach. Wraz z podróżnymi na nasz rynek wejdą też dwaj czescy przewoźnicy kolejowi. Szlaki już we wrześniu zacznie przecierać RegioJet. Wiosną natomiast na tory wjedzie LeoExpress. Wiadomo już, na jakich trasach pojadą.

RegioJet testowo od 18 września na trasie Warszawa-Kraków, ale będzie więcej

Już 28 września na polskich torach pojawią się charakterystyczne pomarańczowe pociągi czeskiego RegioJet. Firma działa od wielu lat na kilku międzynarodowych rynkach i wreszcie zaoferuje przejazdy także w Polsce. Na dobry początek w trybie testowym od 18 września pojedzie z Warszawy do Krakowa. Ten tryb testowy ma potrwać aż do końca marca.

Normalna obsługa z pełną prędkością ma rozpocząć się od 1 kwietnia 2026 roku. Równocześnie dość szybko ma powiększać się także siatka połączeń. Jak podaje Interia, w planach jest uruchomienie tras z Warszawy do Poznania, Trójmiasta, przez Katowice i Ostrawę do Pragi, a także taka sama trasa – tyle że z ostatnim przystankiem w Wiedniu, a nie w stolicy Czech.

Tych tras możemy spodziewać się już w grudniu 2025 roku. Dodatkowym plusem tego przewoźnika mają być bardzo przystępne ceny. W cenie biletu jest woda, a za mniej niż 30 zł będzie można zjeść dwudaniowy obiad.

LeoExpress pojedzie na trasie Warszawa-Kraków nawet za 8 zł

Serwis Fly4free.pl poinformował natomiast o szczegółach rozwoju w Polsce firmy LeoExpress. Ta od dłuższego czasu kursuje między Pragą a Krakowem. Od marca ma jednak dojechać do Warszawy.

Debiut w stolicy zaplanowany jest na 1 marca, a pociągi będą kursowały dwa razy dziennie. Przejazd między obecną a starą stolicą ma potrwać 2 godziny i 25 minut. Dla porównania Pendolino pokonuje ją w ok. 2,5 godziny, więc różnica wcale nie jest duża. Zwłaszcza kiedy weźmie się pod uwagę ceny przejazdów.

Z okazji wejścia do Polski LeoExpress przygotował atrakcyjną promocję. Bilety w jedną stronę można kupić już za 8 zł. Dla porównania Pendolino kosztuje ok. 169 zł. Przejazd zwykłym składem z PKP kosztuje natomiast ok. 68 zł.

To jednak nie koniec. Pociąg połączy bowiem Warszawę z Pragą, a przejazd całą trasą zajmie 9 godzin i 15 minut. Bilety można kupić od 48 zł w jedną stronę.