Kolekcja VINTERFINT 2025 w Ikea.
Te obrazki staną się viralem. Kolejki, przepychanki i namioty przez tę kolekcję. Fot. Zrzut ekranu/Instagram/@bu.sia

Kolejki przed sklepami od wczesnych godzin porannych z okazji nowych promocji czy premier produktów nie są niczym nowym. Jednak to, co niedawno wydarzyło się w Ikei, może naprawdę zaskoczyć.

REKLAMA

W tym tygodniu do sklepów IKEA trafiła zimowa kolekcja VINTERFINT 2025, stworzona we współpracy z projektantem Gustafem Westmanem. Nowe produkty zrobiły furorę wśród klientów i wywołały spore zamieszanie. Do sieci trafiły nagrania.

Rozłożyła namiot pod Ikea, żeby zdobyć produkty z kolekcji VINTERFINT 2025

Gustaf Westman po raz pierwszy nawiązał współpracę projektową z IKEA, czego rezultatem jest kolekcja 12 wyjątkowych przedmiotów. Wśród nich znajdziemy porcelanowe naczynia, świeczniki, lampę oraz oryginalny wazon.

Już sama zapowiedź kolekcji wzbudziła wiele emocji. W środę 1 października przed Ikeą pojawiły się tłumy. Trzeba tutaj zaznaczyć, że produkty szwedzkiego projektanta są dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Sądząc po filmikach w sieci, w niektórych punktach być może już ich zabrakło.

Jedna z użytkowniczek na Instagramie @aleksandrag pokazała na nagraniu, jak rozkłada namiot przed Ikeą. Noc spędzona pod sklepem miała jej zagwarantować dostęp do wymarzonych produktów.

Internauci nie kryli zaskoczenia, wskazując na rosnący wśród społeczeństwa konsumpcjonizm. "Potem ci sami, co tłuką się o jakieś talerze śmieją się z tych, co o karpia w promocji się w biedrze tłukli", "Oto jak konsumpcjonizm ryje ludziom berety", "Czekajcie.. to jedni płyną ratować Gazę a drudzy biją się o wazon? Jak w tym świecie ma być dobrze" – brzmią przykładowe komentarze.

W dalszej części nagrania można zobaczyć, jak tłumy klientów ruszają biegiem w stronę nowej kolekcji. Dochodzi nawet do przepychanek, bo każdy chce zdobyć upatrzone produkty. Na innym nagraniu widać długą kolejkę, która ustawiła się przed sklepem już od wczesnych godzin porannych. Gdy tylko otwarto bramki, produkty szybko zniknęły z półek.

Gustaf Westman stworzył świąteczną kolekcję dla Ikei

Projektant zaznaczył, że ta współpraca była dla niego okazją, by obrócić "tradycyjne estetyki świąteczne do góry nogami i wprowadzić więcej zabawy i odwagi". Jak mówił, tak właśnie interpretuje święta, poprzez nowy design dla nowego pokolenia".

Projekty wpisują się w estetykę stylu "chunky". Łączą funkcjonalność z lekkością i zabawą. Westman, znany jest z miękkich, obłych, wręcz przerysowanych form i nasyconych kolorów w duchu Memphis, przełamuje klasykę świątecznego designu.

"W jej zamyśle jest podkreślenie, że codzienność również zasługuje na celebrację - nie tylko w dni świąteczne. Zamiast powielać schematy, kolekcja przełamuje konwencje, wprowadzając do domu energię wspólnych spotkań i beztroskiej zabawy. To zaproszenie, by nawet krótkie chwile nabierały wyjątkowego charakteru - niezależnie od tego, czy będzie to wspólna kolacja, filiżanka kawy czy dekorowanie stołu z najbliższymi. Wspólnota, otwartość i swoboda stają się tu językiem nowoczesnego designu, który interpretuje tradycję na nowo." – tak brzmi opis kolekcji na stronie Ikei.