Ford Badlands
Ford Badlands i Outer Banks w wyprzedaży. Co mają do zaoferowania? Fot. Adam Nowiński / naTemat.pl

Ford Bronco, amerykańska legenda off-roadu, kusi nie tylko wyglądem, ale i potężnym silnikiem V6 pod maską. Klienci mają do wyboru dwie wersje: Outer Banks oraz Badlands. Obie są dzielne w terenie, ale różnice między nimi są kluczowe. Sprawdzamy, co oferują i ile trzeba za nie zapłacić.

REKLAMA

Ford Bronco to ikona, która w polskich salonach dostępna jest w dwóch wariantach, które na pierwszy rzut oka mogą wyglądać podobnie, ale ich charakterystyka techniczna celuje w nieco innych kierowców.

Niezależnie od tego, czy wybierzesz "cywilizowaną" wersję Outer Banks, czy ekstremalną Badlands, jedno jest pewne – pod maską pracuje prawdziwa bestia.

Silnik V6 i moc

Sercem obu wersji jest ten sam potężny silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo. To jednostka, która generuje moc 335 KM oraz moment obrotowy na poziomie 563 Nm.

Całość połączona jest z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oznacza to, że niezależnie od wersji, dostajemy ten sam zapas mocy. Obie odmiany mogą też brodzić w wodzie o głębokości do 800 mm. Gdzie więc leżą różnice? Diabeł tkwi w zawieszeniu, napędach i geometrii terenowej.

Outer Banks, czyli duch przygody w lżejszym wydaniu

Wersja Outer Banks to propozycja dla tych, którzy chcą łączyć styl z użytecznością. Samochód wyposażono w zawieszenie HOSS 1.0 (High-Performance Off-Road Stability Suspension). Składa się ono z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku.

logo
  • logo
  • logo
  • logo
logo

W tej wersji kierowca ma do dyspozycji system Terrain Management z 6 trybami G.O.A.T. Są to tryby: Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts oraz Sport.

Kluczowe cechy Ford Bronco Outer Banks:

  • 18-calowe obręcze kół z oponami A/T o średnicy 32 cali.
  • Elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor.
  • Prześwit wynoszący 237 mm.
  • Kąt natarcia 38,1 stopnia.
  • logo
    • logo
    • logo
    • logo
    logo

    To wersja nieco bardziej "cywilizowana", choć nadal niezwykle dzielna w terenie.

    Badlands, czyli terenowy mistrz wagi ciężkiej

    Jeśli szukasz ekstremalnych doznań, wersja Badlands jest odpowiedzią. Najważniejszym z rozwiązań jest zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein, które posiadają zewnętrzne zbiorniczki oleju. Wersja Badlands to także bardziej zaawansowany napęd – stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechanicznym reduktorem.

    logo
    • logo
    • logo
    • logo
    logo

    Co wyróżnia wersję Badlands?

  • Rozłączany przedni stabilizator – pozwala na ogromny wykrzyż osi.
  • Blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego w standardzie.
  • Stalowe płyty ochronne podwozia oraz stalowe zderzaki.
  • 17-calowe felgi z większymi oponami A/T o średnicy 33 cali.
  • Dedykowane tryby jazdy: Rock crawl oraz Baja.
  • Dzięki tym zmianom Badlands oferuje prześwit 261 mm oraz lepszy kąt natarcia wynoszący 40,6 stopnia.

    logo
    • logo
    • logo
    • logo
    logo

    Wnętrze i wyposażenie

    W obu wersjach standardem jest 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4 oraz nagłośnienie Premium B&O z dziesięcioma głośnikami. Na pokładzie znajdziemy też kamerę 360 stopni, adaptacyjny tempomat czy system monitorowania martwego pola.

    No i cena...

    Ile kosztuje amerykańska legenda?

  • Cena Ford Bronco Outer Banks startuje od 335 300 zł.
  • Cena Ford Bronco Badlands zaczyna się od 356 300 zł.
  • Dopłata do wersji Badlands wynosi więc 21 tys. zł. Otrzymujesz wtedy blokady dyferencjałów, lepsze zawieszenie Bilstein i większe koła, co w przypadku późniejszych modyfikacji kosztowałoby znacznie więcej.

    Czytaj także: