Carrefour Polska odpowiada na artykuł naTemat o płatności kartą od 10 zł. "Limit minimalnej płatności został zniesiony"
Carrefour Polska odpowiada na artykuł naTemat o płatności kartą od 10 zł. "Limit minimalnej płatności został zniesiony" Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta

– W sklepie Carrefour Express przedstawionym w artykule zniesiony został limit minimalnej kwoty płatności kartą – poinformowało naszą redakcję Biuro Prasowe Carrefour Polska. To pozytywny finał sprawy, która wywołała gorącą dyskusję w naTemat. Czy jednak właściciele innych sieci także pochylą się nad problemem, jakim jest często spotykana odmowa płatności kartą poniżej ustalonej kwoty?

REKLAMA
Po ukazaniu się w naszym serwisie artykułu Jak Carrefour Express zmusił mnie do kupienia dwóch batonów, czyli "płatność tylko od 10 złotych" pojawiło się wiele komentarzy. Okazało się, że z podobną sytuacją spotkało się wielu czytelników naTemat. Jednym z nich był Pan Krzysztof, który przysłał do mnie maila o treści:
Pan Krzysztof
Czytelnik naTemat

Skończyłem właśnie czytać pański tekst, traktujący o płatnościach kartą. Około tydzień temu dotknęła mnie podobna sytuacja, z której nie wybrnąłem jednak tak sprawnie jak Pan. Potrzebowałem zaledwie napoju, którego koszt nie przekraczał 5zł, a sprzedawczyni zapowiedziała, że jeśli chcę zapłacić kartą, będę musiał wybrać towary o wartości minimalnej 20zł. Często w takich sytuacjach staram się "dogadać", tak było i w tym przypadku. Wynegocjowałem 10zł, co nadal mnie nie urządzało, więc zapytałem czy wie, że jest to niezgodne z prawem. Odpowiedziała, że wie, ale to nie ona ustala zasady.


Po artykule w naTemat odezwało się do nas również Biuro Prasowe firmy Carrefour Polska, które zapowiedziało działania wyjaśniające. Dziś do naszej redakcji dotarło pismo, w którym firma informuje o rozwiązaniu problemu płatności kartą w opisanym przez nas sklepie, który działa na zasadzie franczyzy.
Biuro Prasowe Carrefour Polska

Szanowny Panie Redaktorze, w nawiązaniu do artykułu Jak Carrefour Express zmusił mnie do kupienia dwóch batonów, czyli „płatność tylko od 10 złotych" opublikowanego na portalu natemat.pl informujemy, że firma Carrefour Polska podjęła działania mające na celu wyjaśnienie opisanej sprawy. Po rozmowie z partnerem franczyzowym w sklepie Carrefour Express przedstawionym w artykule zniesiony został limit minimalnej kwoty płatności kartą.


Mam nadzieję, że właściciele innych sklepów zastanowią się dwa razy zanim wprowadzą u siebie minimalną kwotę dla płatności kartą.