
Jeśli uszkodziłeś towar w sklepie, musisz zwrócić pieniądze. Jeśli nie wziąłeś ze sobą paragonu, nie masz szans na reklamację. To bardzo popularne mity na temat obowiązków klienta, które po zderzeniu z rzeczywistością nie zawsze okazują się prawdą. Sprawdź, na co nie nie powinieneś się godzić, będąc na zakupach.
Kolejny problem może się pojawić w przypadku odstąpienia od umowy - sprzedawcy odmawiają bowiem zwrotu pieniędzy, powołując się na brak paragnu. Paragon jest dokumentem księgowym, potwierdzeniem fiskalnym transakcji handlowej, jak również dowodem zawarcia umowy sprzedaży, nie jest natomiast świadczeniem ze strony sprzedawcy. Wobec powyższego wstrzymywanie się ze zwrotem pieniędzy do czasu przedstawienia paragonu, nie ma uzasadnienia prawnego, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić zapłaconą za towar sumę.
Ochroniarz – ręce precz

