OLT Express miały koncesję na latanie, ale wydano ją przy "rażących zaniedbaniach"
Michał Mańkowski
27 września 2013, 06:51·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 27 września 2013, 06:51
Choć samoloty OLT Express już nie latają po polskim niebie, to sporo Polaków jeszcze pamięta te dość nieszczęsne linie lotnicze. Teraz okazuje się, że Urząd Lotnictwa Cywilnego popełnił "rażące zaniedbania" podczas wydawania im koncesji - informuje "Rzeczpospolita".
Reklama.
Raport Najwyższej Izby Kontroli, która prześwietliła linie należące do piramidy finansowej Amber Gold nie pozostawia złudzeń. Koncesje dla OLT Express wydano z naruszeniem prawa - cytuje wnioski raportu "Rzeczpospolita". Krytykuje się także nierzetelny nadzór Urzędu Lotnictwa Cywilnego nad realizacją ustalonych warunków przez OLT Express.
ULC nie wyegzekwował od niej zweryfikowanych przez biegłego rewidenta sprawozdań finansowych za lata 2009–2011, nie miał kopii polis ubezpieczeniowych samolotów, nie wiedział o zmianach nazwy spółki, jej zarządu i struktury właścicielskiej. Wedle NIK nie orientował się też, kto i czym przewozi pasażerów.
W związku z tym obrywa się prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który zdaniem NIK na podstawie tego mógł zawiesić, a nawet cofnąć koncesję OLT Express, które należały do piramidy finansowej Amber Gold. ULC odpiera zarzuty ze strony NIK, argumentując to niejasnymi przepisami.
Przy okazji spraw związanych z lataniem po kraju, warto przypomnieć, że Ryanair poinformował w czwartek, iż uruchamia loty krajowe z Modlina do Wrocławia i Gdańska. Pierwsze samoloty pomiędzy polskimi miastami mają zacząć latać od marca 2014 roku.