
Nastoletni Europejczycy coraz częściej przenoszą się z Facebooka na serwisy typu Twitter czy Instagram – wskazało przeprowadzone w ośmiu krajach UE badanie Global Social Media Impact. "Facebook nie jest na równi pochyłej. Jest skończony" – twierdzi jeden z autorów.
REKLAMA
W ramach Global Social Media Impact Study badacze zaobserwowali, że w grupie wiekowej 16-18 lat coraz więcej jest osób, dla których Facebook przestaje być atrakcyjny. "Przeważnie czują się nawet zawstydzeni, że mają z nim cokolwiek wspólnego" – ocenia Daniel Miller, antropolog z Londynu, który wchodzi w skład zespołu badawczego: "Tak jak kiedyś rodzice martwili się o dzieci, które logowały się na Facebooku, tak teraz dzieci czują, że to rodzina nalega, by publikowały tam szczegóły ze swojego życia".
Wpływ rodziny ma tutaj znaczenie jeszcze z jednego powodu. Jak mówi Miller, nierzadko momentem, w którym młodzi decydują, że czas uciekać, jest otrzymanie od rodziców zaproszenia do zawarcia facebookowej przyjaźni. "To nic nowego, że młodzi troszczą się o swój status w relacji do rówieśników. A Facebook już po prostu nie jest 'cool'" – podkreśla ekspert.
Europejskie badania przynoszą także inne ciekawe wnioski. Jeden z nich jest taki, że nastoletni użytkownicy Facebooka w ogóle nie zajmują się kwestiami prywatności. 40 proc. pytanych odpowiedziało, że nigdy nie zmieniało facebookowych ustawień prywatności, a 80 proc. stwierdziło: "nic mnie to nie obchodzi".
Źródło: "The Guardian"
