Patent na kupony rabatowe. Oto, jak można za ich pomocą rozkręcić własny biznes

Marcin Długosz
Kupony rabatowe, niegdyś związane ze specjalnymi, sezonowymi ofertami oraz pomysłowością niektórych tylko marek, w dzisiejszych czasach awansowały do rangi biznesowej konieczności. I choć celem właścicieli firm jest zwiększenie zysków, a kupony wskazują na redukcję ceny – w dłuższej perspektywie to one pomagają przekonać do siebie większą ilość osób oraz zbudować bazę stałych klientów. Co z kolei przełoży się na zysk.
Materiał prasowy
Dlatego właśnie warto zadać sobie pytanie, jak zacząć „odcinać kupony” od popularności tej strategii oraz czym wyróżnić się w gąszczu innych ofert. Zaczynamy!

Na co trzeba uważać tworząc kupony?
Podczas tworzenia kuponów ważne jest przedstawienie atrakcyjnej oferty ze zniżką, rabatem lub gratisem. Im więcej procent, tym lepiej? Nie zawsze! Nie każdy uwierzy w jakość towaru obniżonego o 80%, dlatego zanim zaczniemy kusić klientów wielką obniżką i wyprzedażą, warto zwrócić uwagę na spójność oraz wiarygodność tej promocji.

Kupony powinny być konkretne! Zamiast zniżki na wszystko – rabaty na określone produkty. Szerokie, jednorazowe oferty promocyjne nie zachęcają stałych klientów!

Istotne są również daty. Limity czasowe na kupony nie powinny być zbyt krótkie, ponieważ niewielu klientów będzie potrzebować produktu lub usługi w tak krótkim czasie. Nie powinny one również przekraczać długości kilku tygodni – żeby uniknąć wrażenia „wiecznej promocji” i ciągłej dostępności.

Sam kupon powinien wyglądać atrakcyjnie – nagłówki i grafika są ważne! No i logo firmy – w celu budowania świadomości marki. Gotowe? To dopiero początek!

Sposoby na rozdawanie kuponów, czyli jak to działa?
Kupony działają trzytorowo – przyciągają nowych klientów, pomagają utrzymać stałych klientów oraz przyciągnąć ponownie uwagę tych, którzy już u nas kupowali i z różnych powodów przestali to robić. Ci, którzy już korzystają z tej metody zgodnie twierdzą, że współczynniki konwersji klientów rosną w każdym z kanałów dystrybucji!

Zwłaszcza, jeśli korzystamy z pośrednictwa i pomocy tematycznych stron zewnętrznych, takich jak m.in. Once Coupon a Time , gdzie kupony twojego biznesu znajdą się w dobrym towarzystwie innych zniżek – w zasięgu wzroku łowców promocji. Dzięki przypisaniu kuponom kodów oraz późniejszy pomiar, możemy ocenić skuteczność kampanii – wystarczy ustalenie, ile kuponów zostało wykorzystanych przez klientów.
Materiał prasowy

Niezależnie od rodzaju kampanii, kupony są najskuteczniejsze, gdy mają one wartości procentowe większe niż 20% zniżki lub ostateczne kwoty wyłączone, takie jak 20 zł czy 50 zł.

Kody rabatowe jako strategia sprzedaży
Kupony są formą marketingu i działają podobnie do drukowanych w prasie lub opłacanych w Internecie reklam. Warto pamiętać, że ich zadaniem nie jest wcale bezpośrednie zwiększenie zysków, tylko rozwijanie wizerunku oraz świadomość marki. Bo to one przyciąga więcej potencjalnych klientów do firmy.

Po stworzeniu kuponów, należy zaprojektować kampanię, w której będą one używane. Rodzaj kampanii zależy od celów biznesowych. Jeśli celem jest zwiększenie lojalności – dobrym rozwiązaniem będzie system kart perforowanych z wielopoziomowymi zniżkami. Jeśli celem jest zwiększenie zasięgu firmy – godnymi polecenie są kampanie społecznościowe oraz mailingowe.

Unikaj gratisów!
Bezpłatne produkty przyciągają ludzi – jednorazowo. I to jest pułapka! Gwarancja, że klient obdarowany wróci coś kupić jest niewielka. Lepiej więc zaoferować 50% zniżki na jeden produkt lub darmowy bonus… przy kolejnych zakupach. I od tego właśnie są kupony rabatowe.

Co powiesz na zniżkę 20% na cykl zabiegów kosmetycznych, albo 15% rabatu do trzeciej i kolejnych transakcji. A może tanie piątki dla stałych klientów lub dostęp do oferty exclusive i programu lojalnościowego – na przykład w postaci kart i punktów? Również zapisując się do newslettera sklepu, nowi klienci często obdarowywani są unikalnymi kodami rabatowymi na pierwsze zakupy. Taką strategię prowadzi m.in. Zalando, dlatego warto śledzić na bieżąco takie popularne sklepy i oferowane przez nie korzyści. Aktualne kody rabatowe od Zalando można znaleźć tutaj: oncecouponatime.com/pl/kod-rabatowy/zalando

Powodzenia w tworzeniu i dystrybucji. Oraz wytrwałości w projektowaniu unikalnych i niezapomnianych kampanii, za którymi stoją duże emocje i ciekawe historie.

Artykuł powstał we współpracy z firmą oncecouponatime.com.