Biznes godny zaufania. Zastrzyk gotówki to niejedyna korzyść dla tych, którzy zdają się na tę usługę
Faktoring, usługa finansowania nieprzeterminowanych faktur przez zewnętrzną firmę, postrzegany jest głównie jako natychmiastowy zastrzyk gotówki, który stawia firmę na nogi. To niejedyna korzyść, jaką mogą odnieść posiłkujący się tym narzędziem przedsiębiorcy. W zakres zysków wchodzi też poprawa wizerunku.
Mechanizm jest prosty. Faktoring zapewnia przedsiębiorstwu płynność finansową. Gdy nie trzeba miesiącami czekać na pieniądze od klientów, bo ma się środki pozyskane od firmy faktoringowej, można działać na różnych frontach. Zatrudnić kolejnego pracownika czy zakupić materiały, aby sprawniej realizować zamówienia dla swoich kontrahentów.
Większa operatywność i elastyczność skutkuje budowaniem marki solidnego partnera w biznesie. Takiego, który nie musi nieudolnie tłumaczyć się, że nie będzie w stanie wykonać zlecenia w terminie, bo niektórzy kontrahenci ociągają się z zapłatą. Tym profesjonalnym podejściem firma pracuje z dobrym skutkiem na zaufanie inwestorów i klientów. Historia firmy Wibar, która oferuje profesjonalne wykonanie instalacji elektrycznych, energetycznych, teletechnicznych i systemów automatyki • YouTube / naTemat.pl
W długofalowej perspektywie faktoring, podnosząc skuteczność negocjacyjną, pozwala uzyskiwać przedsiębiorcom lepsze warunki współpracy. Co więcej, firma zdolna do fachowej i szybkiej realizacji powierzonych jej kontraktów, zyskuje na wiarygodności, co przekłada się na intratne zlecenia od coraz większych rynkowych graczy.
Dzięki pozyskanej szybciej gotówce i sprawniejszym regulowaniu swoich zobowiązań przedsiębiorstwo staje się też bardziej pożądanym klientem w oczach dostawców. W tych relacjach biznesowych lepszy image pozwala np. negocjować wyższe rabaty u dostawców, a tym samym uzyskiwać wyższe marże.
W długofalowej perspektywie faktoring, podnosząc skuteczność negocjacyjną, pozwala uzyskiwać przedsiębiorcom lepsze warunki współpracy.•123rf.com
Można więc powiedzieć, że kto stoi na mocnych fundamentach finansowych, ten buduje lepsze relacje biznesowe z partnerami. Te z kolei kształtują jego dobry wizerunek, co pomaga w zacieśnianiu więzi w biznesie i koło się zamyka. Faktoring jako swoisty kustosz bezpieczeństwa finansowego może stać się architektem tej strategii wizerunkowej.
Artykuł powstał we współpracy z Idea Money