Biznes godny zaufania. Zastrzyk gotówki to niejedyna korzyść dla tych, którzy zdają się na tę usługę

Dawid Wojtowicz
Faktoring, usługa finansowania nieprzeterminowanych faktur przez zewnętrzną firmę, postrzegany jest głównie jako natychmiastowy zastrzyk gotówki, który stawia firmę na nogi. To niejedyna korzyść, jaką mogą odnieść posiłkujący się tym narzędziem przedsiębiorcy. W zakres zysków wchodzi też poprawa wizerunku.
Faktoring, usługa finansowania nieprzeterminowanych faktur przez zewnętrzną firmę, jest narzędziem, który pozwala firmom poprawić swój wizerunek w oczach klientów, kontrahentów i instytucji finansowych takich jak banki. Fot. naTemat
W jaki sposób faktoring pozwala osiągnąć pozytywne efekty wizerunkowe? Jeśli firma boryka się z zadłużeniem wobec kontrahentów i ma kłopoty ze ściągalnością wymaganych należności od swoich dłużników, musi liczyć się z tym, że będzie negatywnie postrzegana przez środowisko biznesowe czy instytucje finansowe. Faktoring niweluje ten odbiór.

Mechanizm jest prosty. Faktoring zapewnia przedsiębiorstwu płynność finansową. Gdy nie trzeba miesiącami czekać na pieniądze od klientów, bo ma się środki pozyskane od firmy faktoringowej, można działać na różnych frontach. Zatrudnić kolejnego pracownika czy zakupić materiały, aby sprawniej realizować zamówienia dla swoich kontrahentów.
Historia firmy Wibar, która oferuje profesjonalne wykonanie instalacji elektrycznych, energetycznych, teletechnicznych i systemów automatyki YouTube / naTemat.pl
Większa operatywność i elastyczność skutkuje budowaniem marki solidnego partnera w biznesie. Takiego, który nie musi nieudolnie tłumaczyć się, że nie będzie w stanie wykonać zlecenia w terminie, bo niektórzy kontrahenci ociągają się z zapłatą. Tym profesjonalnym podejściem firma pracuje z dobrym skutkiem na zaufanie inwestorów i klientów.

W długofalowej perspektywie faktoring, podnosząc skuteczność negocjacyjną, pozwala uzyskiwać przedsiębiorcom lepsze warunki współpracy. Co więcej, firma zdolna do fachowej i szybkiej realizacji powierzonych jej kontraktów, zyskuje na wiarygodności, co przekłada się na intratne zlecenia od coraz większych rynkowych graczy.

Dzięki pozyskanej szybciej gotówce i sprawniejszym regulowaniu swoich zobowiązań przedsiębiorstwo staje się też bardziej pożądanym klientem w oczach dostawców. W tych relacjach biznesowych lepszy image pozwala np. negocjować wyższe rabaty u dostawców, a tym samym uzyskiwać wyższe marże.
W długofalowej perspektywie faktoring, podnosząc skuteczność negocjacyjną, pozwala uzyskiwać przedsiębiorcom lepsze warunki współpracy.123rf.com
Faktoring wiąże się również z czyszczeniem bilansu firmy. Poprawia to jej wizerunek w oczach banków, które nie mają oporów przed udzieleniem jej kredytów czy zaoferowaniu korzystniejszych warunków kredytowania. Trzeba pamiętać, że wskaźnik rotacji należności to jeden z podstawowych kryteriów branych przy sprzedaży kredytów.

Można więc powiedzieć, że kto stoi na mocnych fundamentach finansowych, ten buduje lepsze relacje biznesowe z partnerami. Te z kolei kształtują jego dobry wizerunek, co pomaga w zacieśnianiu więzi w biznesie i koło się zamyka. Faktoring jako swoisty kustosz bezpieczeństwa finansowego może stać się architektem tej strategii wizerunkowej.

Artykuł powstał we współpracy z Idea Money