Zrób zakupy i promuj dobro w swojej okolicy. W tym głosowaniu warto wziąć udział

Monika Przybysz
Pomaganie jest łatwe - jeśli do tej pory nie mieliście okazji przekonać się o prawdziwości tego stwierdzenia, okazja może nadarzyć się w czasie najbliższych zakupów, pod warunkiem, że zrobicie je w Tesco. 21 stycznia ruszyła bowiem kolejna odsłona programu “Decydujesz, pomagamy”.
"Decydujesz, pomagamy" to program, dzięki któremu robiąc zakupy - pomagasz pomagać Fot. materiały prasowe
Celem “Decydujesz, pomagamy” jest wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych. Do programu zgłosiło się blisko 900 organizacji z całej Polski, z czego do głosowania zakwalifikowanych zostało 375 organizacji. Każda z nich ma szansę na otrzymanie sporego wsparcia finansowego od Tesco. Warunek? Uzyskanie odpowiedniej liczby głosów od klientów.

W dniach 21 stycznia - 17 lutego w każdym sklepie Tesco będą stały specjalne urny, reprezentujące trzy lokalne inicjatywy biorące udział w programie. Aby zagłosować należy wrzucić do wybranego pojemnika żeton, który otrzymamy wraz z paragonem.

Głosować można więc po każdych zakupach, zwiększając w ten sposób szanse wybranego projektu na zwycięstwo.

W czterech edycjach programu“Decydujesz, pomagamy” Tesco wsparło blisko 1200 organizacji na łączną kwotę ponad 3,3 mln złotych.
Zwycięskie organizacje działają w różnych sferach. Część z nich prowadzi działania edukacyjne.Fot. materiały prasowe
O tym, które projekty zwyciężą w tegorocznej edycji “Decydujesz, pomagamy” przekonamy się w marcu.

Na co mogą zostać przeznaczone pieniądze z grantów? Właściwie na wszystko, czego dana organizacja potrzebuje do realizacji wybranego projektu: zakup niezbędnych materiałów, organizację transportu czy promocję inicjatywy.
W "Decydujesz, pomagamy" startują również organizacje wspierające osoby starsze.Fot. materiały prasowe
O tym, jakie organizacje starają się o dofinansowanie w waszym regionie, najlepiej przekonać się w najbliższym sklepie Tesco. Warto jednak zaznaczyć, że reprezentują one wiele różnych sfer działalności społecznej.

W poprzednich edycja zwyciężały zarówno organizacje edukacyjne, promujące zdrowy tryb życia czy związane z aktywizowaniem osób starszych, jak i te, które pomagają w rewitalizacji przestrzeni miejskich.

Artykuł powstał we współpracy z Tesco.