GoWork mocno szybuje w górę. Korzysta na dobrej sytuacji na polskim rynku pracy
Coraz częściej słyszymy głosy, że mamy w Polsce rynek pracownika. Dobra koniunktura gospodarcza i rekordowo niskie bezrobocie cieszą nie tylko etatowców czy zleceniobiorców. Z sytuacji na polskim rynku pracy zadowolone są również wiodące portale rekrutacyjne, które w tym roku zanotowały aż 9-proc. wzrost popularności wśród internautów.
Rekordowy wzrost ruchu zanotował serwis GoWork.pl, który znalazł się na podium, zajmując trzecie miejsce w rankingu stricte portali rekrutacyjnych. Strona, który słynie z rozbudowanego forum opinii o pracodawcach, powiększyła grono swoich gości aż o 33 proc. Ponad 2,7 mln internautów zajrzało do tego serwisu, aby znaleźć dla siebie pracę albo ocenić firmę.
Wzrost popularności serwisów rekrutacyjnych można tłumaczyć rosnącą świadomością pracowników, którzy coraz odważniej poruszają się po polskim rynku pracy.•ferli / 123rf.com
Stąd wniosek, że serwisy e-rekrutacji, aspirujące do miana nie tylko największej bazy ogłoszeń o pracę, ale także swoistego medium społecznościowego pozwalającego na integrację środowiska pracowniczego, mają przed sobą obiecującą przyszłość. Internauci cenią bowiem narzędzia, które służą z jednej strony szerokiej dyskusji, a z drugiej weryfikacji informacji.
– Kandydaci widzą również szybki rozwój portali pracy np. brak potrzeby rejestrowania się czy logowania, możliwość błyskawicznego aplikowania bez konieczności zostawienia CV. Jednym słowem, portale pracy stają się coraz bardziej user friendly, co doceniają zarówno kandydaci, jak i sami pracodawcy – dodaje ekspert w dziedzinie Employer Brandingu.Poza faktem, iż kandydaci z roku na rok są coraz bardziej świadomi w kontekście wyboru swojego wymarzonego/pożądanego pracodawcy, szukają takich ofert, które będą unikalne, które będą stanowiły o wyjątkowości pracodawcy. Portale pracy są wciąż niesłabnącym źródłem danych o pracodawcach – od często rozbudowanych profili, które nierzadko potrafią być świetną alternatywą dla stron karierowych, po prezentację aktualnych ofert pracy z bezpośrednimi odnośnikami do innych ciekawych źródeł o firmie (np. film na YouTube), czy również do bezpośredniego kontaktu z samym rekruterem.
Warto zauważyć, że wysoki wynik osiągnięty przez GoWork sprawił, że z pierwszej trójki rankingu najpopularniejszych serwisów pracy w Polsce wypadły takie markowe portale jak LinkedIn czy GoldenLine. Adam Kosieradzki, założyciel GoWork, potwierdza, że dynamika wzrostu oglądalności portalu spowodowana jest coraz większą świadomością pracowników.
– Według naszych badań aż 87 proc. osób przed podjęciem nowej pracy czy nawet przyjściem na rozmowę kwalifikacyjną sprawdza w internecie opinie o firmie czy dziale, w którym chcą się zatrudnić. Staramy się również dbać o każdą opinię dodaną przez naszych użytkowników. Gdy mamy wątpliwości, czy coś usunąć, pytamy o to sądy – komentuje twórca GoWork.
Adam Kosieradzki, założyciel i prezes serwisu pracy GoWork.pl•Materiały prasowe / GoWork
Ekspert zwraca też uwagę, że dzisiejsza rekrutacja przenosi się do mediów społecznościowych, a dotychczasowe metody rekrutacji, tj. umieszczenie oferty pracy wyłącznie w serwisach pracy to już za mało. – Komunikacja pomiędzy serwisami a mediami społecznościowymi powinna być ściśle zintegrowana. Świat dzisiejszego HR i rekrutacji wymaga także niekonwencjonalnych kroków. Jednym z nich są wideo ogłoszenia o pracę – wskazuje Łukasz Jarota.
Łukasz Jarota, Dyrektor Zarządzający Agencji Grow, ekspert w dziedzinie Employer Brandingu•Facebook / Łukasz Jarota
Badanie zostało przeprowadzone przez spółki Polskie Badania Internetu oraz Gemius Polska. Wykorzystano w nim dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r. Podane liczby odnoszą się do rzeczywistych użytkowników – osób, które wygenerowały co najmniej jedną odsłonę strony.
Artykuł powstał we współpracy z GoWork.