Marzenie o własnym biznesie beauty. Teraz możesz je spełnić pod okiem mistrzów tej branży

Dawid Wojtowicz
Coraz więcej przykładów z kraju i za granicy pokazuje, że kobiety mają rękę do biznesu. Nie zawsze mają jednak dogodne warunki czy wystarczające wsparcie, by wystartować ze swoimi innowacyjnymi pomysłami albo rozwinąć skrzydła, gdy są już dumnymi posiadaczkami NIP-u i REGON-u. Dlatego w przecieraniu tych szlaków pomaga im Sephora Accelerate.
Sephora Accelerate to międzynarodowym program firmy Sephora, którego celem jest wspieranie kobiet rozwijających kosmetyczne start-upy Materiały prasowe
Sephora to marka, którą zna chyba każdy, kto lubi karmić zmysł węchu pięknymi zapachami. Perfumy, kosmetyki do makijażu i pielęgnacji ciała, produkty do kąpieli – wszystko to można znaleźć w bogatym asortymencie nowatorskiej sieci perfumerii, która nad Wisłą ma już ponad 90 sklepów. Rozkręcać z nią biznesy mogą też początkujące bizneswomen.

W ramach międzynarodowego programu Sephora Accelerate, promującego budowanie przedsiębiorczości wśród kobiet, największa na świecie sieć produktów kosmetycznych wspiera rozwój kobiecych start-upów. Jeśli jesteś założycielką firmy kosmetycznej, możesz pod parasolem Sephora wynieść swój raczkujący biznes na wyższy poziom.
Międzynarodowa część programu Sephora Accelerate skierowana jest do przedsiębiorczych kobiet z Europy, Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej i Azji. Na zdjęciu uczestniczki projektu 2018/19Materiały prasowe
Jak wygląda nauka biznesowego rzemiosła pod okiem francuskiej mistrzyni branży beauty? Przygoda składa się z czterech etapów. Najpierw zaplanowany na maj 2020 roku tygodniowy obóz. A tam prowadzone przez doradców grupowe warsztaty z zakresu pozycjonowania marki, modelu biznesowego, strategii finansowania czy analizy rynku i konkurencji.

Kolejny krok na drodze do spełnienia marzeń o udanym biznesie to roczne, indywidualne już sesje mentoringowe ze znającymi od podszewki branżę kosmetyczną liderami oraz ekspertami Sephora z Europy i USA. Potem to, co start-upy lubią najbardziej, czyli wsparcie finansowe – każdy projekt otrzyma grant pieniężny i będzie mógł ubiegać się o dodatkowe finansowanie.

I wreszcie zwieńczenie wspierającego kobiece start-upy programu, czyli odbywający się w San Francisco Demo Day. Podczas tego wydarzenia każda uczestniczka będzie mogła skorzystać z unikalnej okazji do zaprezentowania swojego projektu ekspertom z branży, a także potencjalnym inwestorom i najważniejszym menedżerom sieci Sephora.
Kulminacją programu jest jest odbywający się w San Francisco Demo Day. Tego dnia uczestniczki Sephora Accelerate mają szanse nawiązać kontakty z inwestoramiMateriały prasowe
Sephora Accelerate ma nie tylko globalne oblicze uśmiechające się zapraszająco do przedsiębiorczych kobiet z Europy, USA, Ameryki Płd. i Azji. Z myślą o naszym regionie równocześnie organizowany jest program mentoringowy tylko dla Europejek. Tak jego poprzednią edycją ocenia Anna Tobor, współzałożycielka marki TOBO + MALA.

– Udział w projekcie pomógł nam zweryfikować nasze założenia biznesowe i strategię budowania marki. Program kończymy ze świadomością, że udało nam się uniknąć paru poważnych błędów. Świetnie wspominam też spotkania z uczestniczkami z innych krajów, bo wszystkie te dziewczyny robią naprawdę fantastyczne rzeczy – wspomina uczestniczka z Polski.
Anna Tobor i Agnieszka Małachowska – założycielki marki TOBO + MALA. Polki były uczestniczkami europejskiej edycji 2018/19 programu Sephora AccelerateMateriały prasowe
Kto może zgłosić się do najnowszej odsłony programu? Każda pełnoletnia (18+) twórczyni kosmetycznego start-upu, pod warunkiem, że jej firma w początkowej fazie rozwoju dysponuje już nie tylko pomysłem, ale gotowymi próbkami laboratoryjnymi produktów lub ich prototypami, które nie trafiły jeszcze do dystrybucji i nie generują dochodów.

– Zapraszamy wszystkie przedsiębiorcze kobiety, pasjonatki branży kosmetycznej, kreatorki innowacyjnych projektów, produktów lub rozwiązań dla branży beauty do udziału w trzeciej edycji Sephora Accelerate z udziałem europejskich start-upów – zachęca Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu Sephora Polska.
Materiał video promujący program Sephora Accelerate YouTube / naTemat
Ze wsparcia programu skorzystało już na świecie ponad 40 kobiecych firm. Każda z nich wystartowała i wprowadziła swoje produkty lub usługi na rynek. Koordynatorzy Sephora Accelerate nie ukrywają, że patrzą przychylnym okiem na produkty, usługi i technologie wpisujące się w koncepcje zrównoważonego rozwoju i ochrony przyrody.

Trzecia europejska edycja Sephora Accelerate startuje od 1 października 2019 roku. Rekrutacja trwa do końca tego miesiąca (31.10.2019). Zgłoszenia przyjmowane są na oficjalnej stronie programu dla kosmetycznych start-upów. Tam też można zapoznać się z najczęściej zadawanymi pytaniami na temat tego międzynarodowego projektu. Warto też obserwować kanał Sephora na LinkedIn, aby śledzić najnowsze doniesienia z przebiegu programu.

Artykuł powstał we współpracy z Sephora Polska