Ten konkurs to trampolina do świata filmu. “Nasi” odnoszą w nim sukcesy
Istnieje przekonanie, że do świata filmu wchodzi się zaraz po 20-stce, najlepiej przez lekko tylko uchylone drzwi szkoły filmowej. Im później, tym trudniej się zmieścić. W pewnym momencie reżyserskie, operatorskie czy aktorskie okienko zamyka się na amen, a filmowcom-amatorom pozostaje kręcenie relacji z rodzinnych spotkań. Tę regułę pomagają łamać konkursy takie jak Nespresso Talents.
To zadanie koncertowo (a właściwie — filmowo) wypełniła Anna Zoll — Polka, która przez ostatnie 21 lat prowadziła firmę consultingową i z filmem miała tyle wspólnego, że wiedziała, jakich lubi aktorów. Kiedy jednak dowiedziała się o Nespresso Talents, stwierdziła, że spróbuje.
Anna Zoll z drugą nagrodą za "Heart Therapy"•Fot. Instagram / Nespresso
Produkcja pod tytułem “Heart Therapy” znalazła się w gronie najlepszych zgłoszeń, które, warto zaznaczyć, napływały z całego świata. Ostateczny werdykt brzmiał: drugie miejsce.
Poruszająca historia pielęgniarki, która opiekuje się nowo narodzonymi i niechcianymi dziećmi, jest z jednej strony prosta, ale niesamowicie wymowna i przede wszystkim — uniwersalna. “Terapia sercem” jest potrzebna każdemu dziecku na świecie, a jednocześnie pod każdą szerokością geograficzna znajdą się maluchy, które nigdy jej nie doświadczą. • YouTube / Nespresso
Wymowny przekaz to jedno. Nie bez znaczenia musiał być fakt, że film nakręcony przez Polkę składa się z pięknych, przykuwających uwagę ujęć. Uzyskanie takiego efektu nie mogło być łatwe, biorąc pod uwagę brak doświadczenia, ale i ograniczenia, jakie narzuca format.
Anna Zoll uważa jednak, że realizując projekt, w który wierzy się całym sercem, wiele może się udać: - Nie należy słuchać innych, trzeba słuchać swojego wnętrza. Być szczerym w stosunku do swoich myśli, swojej intuicji — stwierdziła w jednym z wywiadów.
Więcej o tym, co dał jej udział w konkursie, można było usłyszeć podczas panelu dyskusyjnego, zorganizowanego przez Nespresso w trakcie 44. FPFF w Gdyni. W dyskusji, poza Anną Zoll, udział wzięli Małgorzata Kożuchowska oraz Łukasz Maciejewski, krytyk filmowy i ambasador polskiej edycji Nespresso Talents.
Małgorzata Kożuchowska podczas eleganckiej kolacji Nespresso The Choices We make•Fot. materiały prasowe / Nespresso
Anna Zoll, która w ramach nagrody, pojechała z Nespresso do Cannes, stwierdziła, że dzisiaj hasło “Jesteś tym, co jesz” zyskuje nowy wymiar:
– Tylko świadomość może spowodować, że zmienimy swój styl życia na bardziej ekologiczny. Ważne jest też celebrowanie życia. Można pożywić się albo zadbać o każdy element posiłku od talerzyka po sposób wyserwowania na nim jedzenia. Pozornie wyglądający produkt może stać się dziełem sztuki – powiedziała Anna Zoll, nawiązując do kolacji, w której miała przyjemność uczestniczyć będąc w Cannes.
Po dyskusji, na panelu podczas festiwalu w Gdyni, odbyła się kolacja•Fot. materiały prasowe / Nespresso
Zainspirowani? Ogłoszenie konkursowego tematu na rok 2020 już niedługo. Spróbujecie swoich sił?
Artykuł powstał we współpracy z Nespresso.