"Nazywam się Curie, konkretnie Skłodowska". Świetna akcja wzywa do udziału w wyborach i podbija sieć

Katarzyna Zuchowicz
"Świetna robota!", "Wow, mega" – rozpływają się internauci nad ostatnim spotem Comedy Central Polska, który właśnie pojawił się w sieci. W roli głównej aktorka Laura Breszka – jako Maria Skłodowska-Curie. "Każdy głos ma znaczenie. Jak w chemii pierwiastki!" – tak wzywają Polaków do udziału w wyborach twórcy całej akcji. Pod hasłem "Idź na wybory, przejdź do historii".
"Nazywam się Curie, konkretnie Skłodowska" – spot Comedy Central Polska zachęca do udziału w wyborach. Fot. Screen/Comedy Central Polska
Jest zabawnie i poważnie jednocześnie. Stacja Comedy Central wystartowała z kampanią, by zachęcić widzów do udziału w wyborach i sądząc po reakcjach w internecie chyba trafiła.

"Obejrzałam już kilka razy. Rewelacja! Trafiłby do młodych", "Mistrzostwo" – takie oceny zbiera ostatni spot z udziałem Laury Breszki. O co chodzi? "Nazywam się Curie, konkretnie Skłodowska. Zjawiam się, bo jest we mnie o naród troska. Opuścił nas pierwiastek politycznej radości" – zaczyna Breszka. Po czym następuje wykład, dlaczego nasz głos jest ważny.
Fragment spotu

"Brakuje reakcji i ciekawości. Gdy pytam dlaczego, to słyszę nuda. Ze mną, czy beze mnie, i tak się nie uda. Wybory nie dla mnie, o fuj, nie dotykam. Obrzydliwa jak polon jest ta polityka. A przecież to wszystko się łączy i wpływa. Jak gazy na klimat, jak woda na grzyba. Wasz udział i głosy ja u Mendelejewa. Uzupełniają układ i każdego potrzeba.W nauce wszystko z siebie wynika, w demokracji tak samo. Twój głos nie znika".

A nie jest to jedyny profrekwencyjny spot Comedy Central. "W ramach akcji pod hasłem "Idź na wybory. Przejdź do historii" stacja przygotowała serię spotów z udziałem Laury Breszki, Michała Meyera, Mateusza Króla i Sebastiana Stankiewicza, którzy wcielają się w role wybitnych Polaków" – informują Wirtualne Media.


Marszałek Józef Piłsudski apeluje na przykład: "Znajdźcie w sobie choć trochę odwagi, by nie olewać sprawy państwowej wagi!". "Nie kumam tego, jak mając nowoczesne zegarki nie ma czasie przy urnie zakreślić kratki? Przecież od rana, aż do wieczora, ta kula nie kręci się jak szalona. W tempie powolnym daje wam fory, byście zdążyli wprost na wybory" – to z kolei Mikołaj Kopernik.
COMEDY CENTRAL POLSKA
Kampania, jak podają Wirtualne Media, jest neutralna politycznie, a jej "celem jest zachęcenie Polaków do głosowania w wyborach i pokazania zalet demokracji".

"Super pomysł, fajnie dobrana konwencja, świetne wykonanie", "Super. Brak agitacji na jakąś partie tylko dobre przesłanie!" – oceniają internauci.