Grupa Angelini, producent popularnego leku na stany zapalne gardła, ma już 100 lat
Dokładnie wiek temu, w 1919 roku, 32-letni aptekarz Francesco Angelini założył we włoskiej Ankonie firmę zorientowaną na dostarczanie innowacyjnych rozwiązań medycznych. W 2019 roku przypada setna rocznica tego wydarzenia, czyli założenia Grupy Angelini, która jest m.in. producentem popularnego leku Tantum Verde. Z tej okazji firma zaprezentowała specjalne logo.
Logo rocznicowe
Zaprojektowanie dedykowanego logo z okazji okrągłej rocznicy działalności Grupy Angelini powierzono - w celu upamiętnienia przeszłej współpracy - agencji komunikacyjnej Armando Testa.
Grafika zawiera liczne nawiązania do historii, teraźniejszości i przyszłości firmy. W logo Angelini litera A, kojarzona głównie z produktami farmaceutycznymi i oznaczająca solidność oraz precyzję, została połączona z nawiązującą do rocznicy liczbą 100.
Znaczenie stu lat działalności firmy podkreśla slogan "W przyszłości od 1919 roku” (ang. In the future since 1919). Słowa te podkreślają jedną z kluczowych wartości, którymi kierowała się rodzina Angelini - ciągłe dążenie do innowacji.
Logo Grupy Angelini stworzone z okazji setnej rocznicy powstania firmy.•Materiały prasowe
– Obchody setnej rocznicy założenia naszej grupy budzą w nas wiele emocji. Patrzymy
w przyszłość z ogromnym szacunkiem dla zasad, jakimi kierujemy się od początku istnienia, oraz filozofii naszej firmy, które dziś zyskują nowe życie - również dzięki zaangażowaniu młodego pokolenia, głównie mojej córki Thei Paoli i jej męża Sergia. Chcę podziękować wszystkim tym, którzy pracują dla Angelini, naszym klientom, a także partnerom oraz interesariuszom, którzy zaufali nam przez ostatnie 100 lat – powiedział Francesco Angelini, Prezes Grupy Angelini.
Kilkanaście krajów, tysiące pracowników
Angelini posiada oddziały w 17 państwach, zatrudnia 6000 pracowników i generuje obroty w wysokości 1,6 mld euro. W sektorze farmaceutycznym od zawsze koncentruje swoją uwagę na obszarach terapeutycznych związanych z bólem i stanami zapalnymi oraz na sferze zdrowia psychicznego.
Produkty Angelini są sprzedawane w 70 państwach na całym świecie - zarówno dzięki bezpośredniej obecności grupy na rynkach, jak i strategicznej współpracy z wiodącymi, międzynarodowymi grupami i firmami farmaceutycznymi. Grupa Angelini jest również aktywna w sektorze higieny osobistej, działając we współpracy z Procter & Gamble w ramach spółki joint venture (Fater).
Angelini Pharma Polska ma siedzibę w Łazach i zatrudnia 228 osób. Jej obroty wynoszą ponad 51 milionów euro rocznie (2018). Firma oferuje ponad 50 produktów: leki na receptę leki dostępne bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby medyczne. Produkty sprzedawane bez recepty stanowią prawie 54 proc. oferty firmy.
Najważniejszą marką Angelini sprzedawaną w Polsce bez recepty jest Tantum Verde, przeciwzapalny lek na bazie chlorowodorku benzydaminy stosowany w leczeniu stanów zapalnych jamy ustnej i gardła.
Źródło: informacja prasowa Grupy Angelini