Wymiary zdjęć na Facebooku. Pilnuj tych formatów, by nie ucięło twojego zdjęcia
Wymiary zdjęć na Facebooku to coś, o czym nie myśli użytkownik internetu. Jeśli się nie dostosuje, Facebook przytnie je za niego. Oto jakie są aktualnie obowiązujące wymiary zdjęć na Facebooku.
Zdjęcie profilowe
Facebook życzy sobie, by zdjęcie profilowe miało wymiary 170x170 pikseli na komputerach, 128x128 pikseli na smartfonach. Tu akurat można bez konsekwencji nieco odejść od wytycznych i spróbować ze zdjęciem 800x800 lub 900x900 pikseli. Będzie wyglądać świetnie w pełnym rozmiarze. Przypominamy, że Facebook obecnie przycina zdjęcie profilowe na kształt koła, może być zatem konieczne dodatkowe kadrowanie, by serwis nie uciął jakiegoś istotnego dla użytkownika elementu.Zdjęcie w tle
Zdjęcie w tle zostanie wyświetlone na komputerze w rozmiarze 820x312 pikseli, na smartfonie zaś – 640x360 pikseli. Tu już zalecenia trzeba wziąć pod uwagę, czy to w przypadku prywatnego profilu ze zdjęciem w tle, czy też profilu marki. To większe zdjęcie, a my chcemy uniknąć efektu pikselozy, poprzedzającego ładowanie się zdjęcia. Zatem możemy poszaleć sobie z rozdzielczością, ale trzymamy się instrukcji dotyczących proporcji. Jeśli mówimy o zdjęciu, na którym jest logo lub tekst, lepiej sprawdzi się format png, w reszcie przypadków – sRGB lub jpg do 100 kb, co pozwoli stronie szybciej się ładować.Wideo w tle
Film, jaki chcemy umieścić w tle naszej strony powinien mieć 820x462 pikseli. Podobnie jak z powyższym zdjęciem w tle, możemy spróbować lepszej jakości, byle zachować proporcje. Dobrze, żeby miał od 30 do 90 sekund. Pamiętajmy, że odtwarza się bez dźwięku, dobrze zatem pomyśleć o wgraniu napisów, które informują, co ktoś mówi na filmie lub co się na nim dziejeZdjęcie w tle grupy
Rekomendacja Facebooka to 1640x856. I znów – można eksperymentować z większymi rozdzielczościami, byle zachować proporcje. W przypadku mobile to nieważne, ale pamiętajmy, że na desktopach po wyświetleniu serwis zetnie kawałek u góry i dołu, dobrze zatem nie umieszczać tam żadnych kluczowych informacji.Okładka wydarzenia
Tu rekomendacja wynosi 1920x1080 pikseli. Przy czym świetnie sprawdzi się też rozmiar z klasycznego linkposta, czyli 1200x628 pikseli. Nie przytnie nam wtedy grafiki w miejscu, w którym byśmy tego nie chcieli, także na smartfonach.Zobacz też: Jest sposób, by obejrzeć relację z Instagrama tak, by nikt nie wiedział, że oglądałeś Instastory