Wymiary zdjęć na Facebooku. Pilnuj tych formatów, by nie ucięło twojego zdjęcia

Bartosz Świderski
Wymiary zdjęć na Facebooku to coś, o czym nie myśli użytkownik internetu. Jeśli się nie dostosuje, Facebook przytnie je za niego. Oto jakie są aktualnie obowiązujące wymiary zdjęć na Facebooku.
Wymiary i formaty zdjęć na Facebooku - aktualizacja na listopad 2020 Fot. Pexels.com
Wymiary poszczególnych zdjęć na Facebooku są okresowo aktualizowane, zwłaszcza przy większych redesignach strony, jak przemeblowanie z tego roku. Oto aktualne wymiary zdjęć i grafik na Facebooku w listopadzie 2020.

Zdjęcie profilowe

Facebook życzy sobie, by zdjęcie profilowe miało wymiary 170x170 pikseli na komputerach, 128x128 pikseli na smartfonach. Tu akurat można bez konsekwencji nieco odejść od wytycznych i spróbować ze zdjęciem 800x800 lub 900x900 pikseli. Będzie wyglądać świetnie w pełnym rozmiarze. Przypominamy, że Facebook obecnie przycina zdjęcie profilowe na kształt koła, może być zatem konieczne dodatkowe kadrowanie, by serwis nie uciął jakiegoś istotnego dla użytkownika elementu.

Zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle zostanie wyświetlone na komputerze w rozmiarze 820x312 pikseli, na smartfonie zaś – 640x360 pikseli. Tu już zalecenia trzeba wziąć pod uwagę, czy to w przypadku prywatnego profilu ze zdjęciem w tle, czy też profilu marki. To większe zdjęcie, a my chcemy uniknąć efektu pikselozy, poprzedzającego ładowanie się zdjęcia. Zatem możemy poszaleć sobie z rozdzielczością, ale trzymamy się instrukcji dotyczących proporcji. Jeśli mówimy o zdjęciu, na którym jest logo lub tekst, lepiej sprawdzi się format png, w reszcie przypadków – sRGB lub jpg do 100 kb, co pozwoli stronie szybciej się ładować.

Wideo w tle

Film, jaki chcemy umieścić w tle naszej strony powinien mieć 820x462 pikseli. Podobnie jak z powyższym zdjęciem w tle, możemy spróbować lepszej jakości, byle zachować proporcje. Dobrze, żeby miał od 30 do 90 sekund. Pamiętajmy, że odtwarza się bez dźwięku, dobrze zatem pomyśleć o wgraniu napisów, które informują, co ktoś mówi na filmie lub co się na nim dzieje

Zdjęcie w tle grupy

Rekomendacja Facebooka to 1640x856. I znów – można eksperymentować z większymi rozdzielczościami, byle zachować proporcje. W przypadku mobile to nieważne, ale pamiętajmy, że na desktopach po wyświetleniu serwis zetnie kawałek u góry i dołu, dobrze zatem nie umieszczać tam żadnych kluczowych informacji.

Okładka wydarzenia

Tu rekomendacja wynosi 1920x1080 pikseli. Przy czym świetnie sprawdzi się też rozmiar z klasycznego linkposta, czyli 1200x628 pikseli. Nie przytnie nam wtedy grafiki w miejscu, w którym byśmy tego nie chcieli, także na smartfonach.

Zobacz też: Jest sposób, by obejrzeć relację z Instagrama tak, by nikt nie wiedział, że oglądałeś Instastory

Zdjęcie pionowe

Tu – z racji orientacji zdjęcia – nie uzyskamy dobrego efektu na desktopie, na mobilnym urządzeniu z kolei pionowe zdjęcie będzie świetnie wyglądać, zapełniając ekran. Facebook rekomenduje wymiary 800x1000 pikseli.

Facebook Stories

Rekomendacja Facebooka to 1080x1920 pikseli, przy czym mówimy tu o pełnowymiarowym wideo w pionie. Zdjęcie do stories zostanie przycięte przez Facebooka. Pamiętajmy jedynie, by informację do takiego zdjęcia zamieścić gdzieś w środkowej części, nie u góry lub dołu.

Zdjęcie poziome, zwykły post

Facebook zaleca format 1200x900 pikseli. Z kolei dla postów z kwadratowymi zdjęciami rekomendacja wynosi 1080x1080.

Post wideo

Rekomendacja to 1920x1080 pikseli, przy proporcji 16:9/9:16. Zamiennie można stosować 1080x1080. Należy pamiętać, by plik nie miał więcej niż 4 GB, inaczej Facebook nam tego nie puści.

Miniatura linku

Co się zaś tyczy reklamowych formatów, w zwykłym poście z linkiem Facebook zaleca rozmiar 1200x628 pikseli. Alternatywą są posty tworzone w panelu menadżera firmy – wówczas rekomendowane są rozmiary 1080x1080. Część ekspertów dowodzi, że kwadratowe zdjęcia klikają się lepiej od swoich poziomych odpowiedników.

Karuzela

W reklamie karuzelowej niezbędnym minimum jest 600x600, ale z powodzeniem możemy testować rozmiar 1080x1080. Podobny format należy stosować przy filmach w karuzeli.