"Polskie Victorie Beckham". Marki modowe założone przez polskie celebrytki to hit czy kit?
Kilkanaście lat temu Victoria Beckham z gwiazdy Spice Girls stała się ikoną mody i do dzisiaj światowe celebrytki niestrudzenie próbują pójść w jej ślady. Również polskie. Marki modowe influencerek, blogerek i aktorek powstają nad Wisłą jak grzyby po deszczu. Z jakimi rezultatami? Przekonajmy się. Oto najpopularniejsze marki polskich gwiazd.
Lemiss, Julia Wieniawa
I nie tylko do ćwiczeń, jak zapewniają autorki marki. "Lemiss wyrasta z holistycznego podejścia do ciała, z uważności na nie, z poszukiwania równowagi i doświadczenia radości, jak i spokoju, jakie może dawać ruch. Tworzymy ubrania, które mają sprawdzić się świetnie zarówno na łonie natury, jak i w tkance miejskiej. Możesz praktykować w nich jogę, pobiegać po lesie, pójść na ulubione zajęcia na siłowni czy długi spacer, ale także potraktować jako bazę, która świetnie sprawdzi się w sytuacji zawodowej, czy na randce” – czytamy na stronie internetowej Lemiss. Ceny ubrań? Od 170 do 350 złotych.
MLE Collection, Kasia Tusk
"Ponadczasowość naszych modeli i ich uniwersalny charakter pozwolą każdej kobiecie poczuć się wyjątkowo. Wiemy jak łatwo zagubić się wśród ciągle zmieniających się trendów, dlatego MLE to ukłon w stronę ponadczasowego minimalizmu. Nasze projekty to przede wszystkim bazowe ubrania, które powinny być podstawą każdej garderoby" – reklamuje się marka, która proponuje m.in. klasyczne sukienki, swetry, marynarki czy płaszcze.
Eppram, Julia Kuczyńska (Maffashion)
Jak mówią właścicielki marki, jest ona utrzymana w duchu minimalizmu, a w jej DNA "wpisane zostały takie wartości jak odwaga czy indywidualizm". Co znajdziemy na stronie internetowej Eppram? Funkcjonalne i nowoczesne marynarki zarówno na dzień, jak i na wieczór, spodnie garniturowe, sukienki, a także t-shirty, bluzy czy spodnie oraz wegańskie torebki i dodatki. Ubrania Eppram są prezentowane przez kobiety w różnym wieku, o różnych rozmiarach i typach sylwetki, marka posiada także kolekcję dla dzieci. Ceny nie są niskie: marynarka kosztuje ponad 1000 złotych, płaszcz 800, ale t-shirt można kupić za nieco ponad 200 złotych.
Veclaim i Moiess, Jessica Mercedes Kirschner
Założona w 2018 roku Veclaim to marka dla nowoczesnych kobiet czujących trendy i preferujących "rockowe looki z minimalizmem i nutą awangardy". "Eklektyzm oraz niebanalne rozwiązania są tym, co nas wyróżnia" – zapewnia Veclaim, która proponuje m.in. bluzy, t-shirty i bluzy. Sygnowane przez Mercedes, dyrektorkę kreatywną, ubiory nawiązują do stylu lat 70., ale także do astrologii, w tym do numerologii i znaków Zodiaku. Sukienki oscylują cenowo miedzy 400 a 500 złotych. Bluzy to koszt rzędu ponad 300 złotych, koszule 400, a t-shirty – 200.
The Mannei i SIN by Mannei, Sara Boruc-Mannei
The Mannei reklamuje się jako marka dla nowoczesnych kobiet, które chcą poczuć się wyjątkowe i dumne. Płaszcze, kurtki, garnitury, sukienki, topy, spodnie i spódnice w klasycznych krojach i z dobrych materiałów – to wszystko znajdziemy w luksusowym sklepie internetowym The Mannei. Wszystko jest szyte w Polsce. Koszt? Kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych za rzecz, przykładowo płaszcz za 16 tysięcy złotych, kurtka za 4,5 tysiąca złotych, czy spodnie za 6,6 tysiąca złotych.
Loriini, Anna Wendzikowska
"Loriini to plemię papug z podrodziny dam. Damy. Kolorowe ptaki. Najbardziej barwne przedstawicielki swojego gatunku. Klasyczne w swej wyjątkowości. Taka jest nasza marka. Barwna, charakterystyczna, ale też kobieca, klasyczna i ponadczasowa. Wierzymy, że moda to nie przebranie, ale piękna oprawa, które ma nas zdobić, jak kolorowe pióra zdobią loriini" – reklamuje się marka Anny Wendzikowskiej.
Mrs. Drama, Małgorzata Rozenek-Majdan
W kolekcji Mrs. Drama znajdziemy t-shirty, bluzy, kardigany, sukienki, koszule, dresy czy marynarki. Założycielka marki zapewnia, że wszystko jest produkowane i szyte "ze szlachetnych materiałów w Polsce", a w kolekcji znajdziemy "wszystkie rozmiary". "Jesteśmy piękne, niezależnie od naszego rozmiaru. A projekty Mrs. Drama tylko podkreślą to piękno. Obiecuję" – zapewnia Rozenek-Majdan na stronie internetowej Mrs. Drama. Ceny? Kardigan – 800 złotych, dres – powyżej 400, szal – 400 zlotych.
Rêves, Olga Kalicka
Rêves odzwierciedla francuski styl i jest propozycją dla miłośniczek miejskiej elegancji oraz fanek romantycznych krojów i kwiatowych wzorów. W sklepie znajdziemy nie tylko zwiewne sukienki, ale również spódnice, koszule, dresy, piżamy oraz ubrania dla kobiet w ciąży i karmiących, a także ubranka dla dzieci. Kupujac w Rêves trzeba liczyc sie z wydatkiem rzędu kilkaset złotych (bluza – niecałe 370 złotych, marynarka – 400-500.
Le Collet, Maja Bohosiewicz
"Le Collet chce towarzyszyć Ci zarówno podczas wielkich wyjść, jak i wyjątkowo zwykłych okazji, dlatego nasze ubrania zostały zaprojektowane tak, by pasowały do szpilek i tenisówek" – zapewnia sklep. Co kupimy u aktorki? Między innymi wzorzyste sukienki, a także dresy, swetry i marynarki. Sukienkę można kupić w cenie od 300 do 600 złotych, kombinezon – od niecałych 350 do 450.