Ależ sukces Netflixa! Dzięki "Squid Game" w serwisie przybyła gigantyczna liczba kont
Netflix może sobie pogratulować. Dzięki fenomenowi serialu "Squid Game" platforma streamingowa zaliczyła znakomity kwartał. Między lipcem a wrześniem liczba abonentów Netflixa wzrosła aż o 4 mln 380 tys. To znacznie więcej, niż przewidywano. Netflix nie zamierza jednak osiadać na laurach.
- W ciągu miesiąca południowokoreański serial "Squid Game" obejrzano ze 142 milionów kont na Netflixie
- W trzecim kwartale 2021 roku Netflix zyskał aż 4 mln 380 tys. subskrypcji, do czego walnie przyczyniło się "Squid Game"
- Netflix odnotował także świetne zyski – jego przychody wzrosły o 16 procent, czyli do 7 mld 483 mln dolarów
Dodajmy, że od momentu premiery 17 września "Squid Game" było najchętniej oglądanym tytułem na Netflixie w 94 krajach, czyli we wszystkich, w którym serwis posiada listę Top 10. Południowokoreański serial przez 21 dni utrzymywał się również na pierwszym miejscu w USA, tym samym bijąc rekord dla tytułu nieanglojęzycznego.
Fani już okrzyknęli serial kultowym i domagają się drugiego sezonu, a memy ze "Squid Game" robią furorę w sieci. Wszystko wskazuje też na to, że w tegoroczne Halloween najpopularniejsze będą właśnie kostiumy inspirowane hitem z Korei Południowej.
"Squid Game" przyciągnął nowych użytkowników Netflixa
Fenomen "Squid Game" odbił się na popularności samego Netflixa. Platforma streamingowa może się pochwalić świetnym III kwartałem 2021 roku. Między lipcem a wrześniem liczba abonentów Netflixa wzrosła aż o 4 mln 380 tys. Dla porównania w prognozach szacowano wynik ok. 3,86 mln. Oznacza to, że konta w serwisie streamingowym ma już 213,6 mln ludzi na świecie.Netflix coraz bardziej otwiera się również na azjatycki rynek. To właśnie w tym regionie najwięcej widzów wykupiło w ostatnich trzech miesiącach subskrypcje. Łącznie konta na Netflixie ma około 30 mln Azjatów.
Olbrzymie zyski Netflixa
Liczba nowych widzów wpłynęła na zyski, jakie Netflix odnotował w III kwartale. Przychody platformy streamingowej wzrosły aż o 16 procent, czyli do 7 mld 483 mln dolarów. To o 141 mln dolarów więcej od przychodów w drugim kwartale. Oznacza to, ze – odliczając wszelkie koszty produkcji własnych tytułów – Netflix zainkasował 1,45 mld dolarów netto, czyli niemal 2 razy więcej, niż rok temu.Netflix przewiduje, że również IV kwartał będzie szczęśliwy dla platformy. Zgodnie ze wstępnymi szacunkami do końca roku na Netflixie może przybyć 8,5 miliona kont, a przyczynić mają się do tego drugi sezon serialu "Wiedźmin" oraz długo wyczekiwana komedia akcji "Red Notice" z gwiazdorską obsadą (Gal Gadot, Dwayne "The Rock" Johnson, Ryan Reynolds).
Czytaj także: Podobało ci się "Squid game"? Oto 10 azjatyckich thrillerów, które dostarczą ci emocji
Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut