KPRM zrobiła świąteczny spot z łóżkiem covidowym w tle. "Jak chcesz spędzić te święta?"
Wraz z drastycznym wzrostem zakażeń na koronawirusa i ze zbliżającym się świętem Bożego Narodzenia kancelaria premiera wypuściła świąteczny spot, w którym zachęca Polaków do szczepień. Na nagraniu widzimy łóżko covidowe i zwłoki.
Wyjątkiem jest Sylwester. Wtedy dopuszczone będzie organizowanie imprez w lokalach zamkniętych dla maksymalnie 100 osób niezaszczepionych. W transporcie publicznym zaś obowiązywać będzie limit 75 proc. obłożenia.
Może Cię zainteresować: Ile kosztuje leczenie pacjentów z COVID-19? Te dane szokują
Świąteczny spot KPRM
Święta Bożego Narodzenia coraz bliżej, dlatego Kancelaria Prezesa Rady Ministrów postanowiła opublikować świąteczny spot, który ma zachęcić Polaków do przyjmowania szczepionki na COVID-19. Rządowe nagranie ma dość ponury wydźwięk, gdyż widzimy w nim śmierć młodego mężczyzny na łóżku covidowym i opłakującą go rodzinę."A ty? Jak chcesz spędzić te święta?" – mówi narrator. Reklamie nie można odmówić tego, że uderza w alarmujący ton. Niestety niektórzy internauci nazwali spot rządową "propagandą", która sieje strach.
Pierwsza ofiara Omikronu
O pierwszy przypadku śmierci przez wariant Omikron poinformował w brytyjskiej telewizji premier Boris Johnson. Tym samym 12 grudnia w Wielkiej Brytanii poziom zagrożenia koronawirusowego podniesiony został z trzeciego stopnia na czwarty (w pięciostopniowej skali).Na początku grudnia Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) podała, że blisko 450 naukowców na całym świecie w trybie pilnym stara się ustalić, czy Omikron rzeczywiście – ze względu ze względu na odmienną budowę i znacznie większą liczbę mutacji niż w przypadku innych odmian koronawirusa – wykazuje dużą odporność na obecne szczepionki i jest o wiele bardziej zakaźny.
Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut