Misja i manifest redakcji naTemat. Oto dlaczego jesteśmy, jacy jesteśmy
Nasza misja
W przystępny sposób piszemy dla Was na (każdy) Temat, który jest ważny i ciekawy. naTemat.pl to unikatowe miejsce w polskim internecie dla wszystkich, którzy chcą trzymać rękę na pulsie.
Manifest
naTemat.pl to portal stworzony przez pasjonatów, którzy w 2012 roku postanowili sobie, że chcą zrobić różnicę w polskich mediach. Chcą być wyraziści i opiniotwórczy. Bez zaplecza wielkiej korporacji stworzyliśmy medium, które w ramach swojej blogosfery zrzeszało blisko tysiąc autorytetów z różnych dziedzin życia.
Dziś jesteśmy portalem, który każdego miesiąca czytają miliony Polaków, a trzonem redakcji jest nasz kilkudziesięcioosobowy zespół dziennikarski. Głęboko wierzymy w nasz sposób dostarczania Wam informacji o tym, co najważniejsze i najciekawsze z Polski i ze świata. Tworzymy portal, który sami chcielibyśmy czytać. Jesteśmy ludźmi i dla ludzi piszemy o rzeczach i sprawach, które nas otaczają.
Pokazujemy to, co najważniejsze. Informujemy, tłumaczymy, jesteśmy blisko tego, czym naprawdę żyją Polacy i co budzi ich emocje. Piszemy rzetelnie zarówno o rzeczach najpoważniejszych, jak i tych bliskich naszemu codziennemu życiu. Znajdziesz u nas newsy, reportaże, wywiady, opinie, felietony, wideo i podcasty na naprawdę wiele tematów. Zawsze z zachowaniem najwyższych standardów: prawnych i moralnych.
Chcemy, żebyś czuł się u nas, jak u siebie. Tak samo, jak "u siebie" chcemy czuć się w Polsce. Dlatego swoimi tekstami walczymy o Polskę demokratyczną, otwartą, tolerancyjną i europejską.
Za każdym tekstem stoi u nas dziennikarz z krwi i kości, którego twarz i dane możesz zobaczyć przy materiale. Nie pisze u nas sztuczna inteligencja ani boty. Nie oszukujemy, a w tekście zawsze spełniamy obietnicę, którą daliśmy Wam w tytule.
Bierzemy odpowiedzialność za nasze teksty i każdorazowo wierzymy, że to, o czym piszemy, jest dla grona naszych czytelników ciekawe. Nie zawsze musisz się z nami zgadzać, pokazujemy różne punkty widzenia na ten sam temat, bo w redakcji też się różnimy, ale zawsze się szanujemy. Nasz newsroom jest różnorodny: mamy dziennikarzy różnej płci, orientacji, w każdym wieku, na różnym etapie życia i kariery, z różną wrażliwością i zainteresowaniami.
W naszych dużych, autorskich tematach zawsze staramy się dać Wam nieco więcej: czasami będzie to nowy punkt widzenia na dany temat, innym razem komentarz ciekawej osoby związanej z tematem, a jeszcze innym opinia.
Wyróżniamy kilka typów treści:
- krótkie artykuły informacyjne, z których szybko dowiadujecie się, co się właśnie wydarzyło,
- dłuższe autorskie materiały problemowe, w których wyjaśniamy i pogłębiamy newsy,
- premium reportaże z dedykowanymi sesjami zdjęciowymi i/lub wideo, najbardziej soczyste historie dziennikarskie, w których obraz jest tak samo ważny, jak i tekst,
- odcinki podcastów do przesłuchania na najpopularniejszych platformach podcastowych,
- materiały wideo do obejrzenia nie tylko na naszej stronie, ale także na YouTube
- materiały reklamowe, które są odpowiednio oznaczone na stronie głównej i w tekście
Jesteśmy obecni nie tylko na naTemat.pl. Nasz zespół jest wszędzie tam, gdzie nasi czytelnicy: na YouTube, Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, TikToku. Styl komunikacji i podawania informacji dostosowujemy do danego medium.
Staramy się robić różnicę. Wychodzimy poza internet i realizujemy społeczne akcje specjalne w przestrzeni publicznej. Chcemy tworzyć innowacyjne formaty redakcyjne i reklamowe. Utrzymujemy się z reklam zamieszczanych w naszym portalu. To zarówno formaty typu display, jak i krojone na miarę akcje natywne, które są specjalnie oznaczone. Użytkownicy, którzy chcą zrezygnować z reklam banerowych mogą wykupić konto ‘Twoje naTemat” i korzystać z portalu w jeszcze bardziej komfortowy sposób np. personalizując stronę główną.
Zawsze jednak dbamy o komfort korzystania z naszej strony. Żyjemy w czasach mobile first, aż 90 procent naszych czytelników czyta nas na telefonach.
Między słowami
Nasze redakcyjne przekonania, a co za tym idzie nasze materiały, zakładają, że:
- nie ma wolnego kraju bez wolnych i niezależnych mediów
- Polska jest i powinna pozostać członkiem Unii Europejskiej,
- jako kraj powinniśmy patrzeć na Zachód, nie na Wschód,
- klimat jest dziś jedną z najważniejszych spraw, którymi powinni zajmować się politycy, a odpowiedzialność nie może być przerzucana na jednostki,
- każdemu człowiekowi należy się szacunek bez względu na pochodzenie, wierzenia czy orientację,
- media są od tego, by dawać głos tym, którzy go nie mają i zwracać uwagę na problemy, które pozostają niezauważone,
- Polska jest dziś zbyt podzielona,
- przede wszystkim warto być przyzwoitym,
- żyjemy w czasach upadku autorytetów, dlatego tak ważne jest edukacyjna rola mediów,
- jako medium konkurujemy o Waszą uwagę nie tylko z innymi tytułami, ale każdym twórcą treści w internecie,
- odbiorcą treści naTemat możesz być nie tylko na naszej stronie głównej, to także nasze kanały w social mediach,
- dobry i ciekawy artykuł można napisać na naprawdę każdy temat,
Główne zasady:
- Informujemy
- Wyjaśniamy
- Nagłaśniamy
- Interweniujemy
- Bawimy
Na marginesie:
Robimy wszystko, żeby czas, który nam poświęciłeś, był tego wart.