To oni rządzą w polskim internecie. Ranking "Najpopularniejsi influencerzy 2022"
- See Bloggers i InfluTool po raz kolejny opublikowali ranking najbardziej wpływowych osób w polskim internecie
- Pierwsze miejsce i "internetowy tron" znowu należy do polskiego piłkarza, Roberta Lewandowskiego
- Którzy influencerzy uplasowali się za nim w pierwszej dwudziestce?
Ranking "Najpopularniejsi influencerzy 2022". Kto uplasował się na podium?
Lista najpopularniejszych polskich influencerów została przygotowana przez See Bloggers oraz Influ Tool. Podium w rankingu Top 100 Influencer Roku 2022 należy do Roberta Lewandowskiego, Wersow i Anny Lewandowskiej.
Lewandowscy wiodą prym, bo łączą tu kilka grup fanów - jako celebryci, influencerzy i sportowcy. Wskaźnik popularności* Roberta Lewandowskiego w 2022 roku wyniósł 215,47 mln, a liczba fanów - 62,26 mln. Wskaźnik popularności Anny Lewandowskiej wyniósł 30,06 mln, a liczba fanów to 8,70 mln.
W zestawieniu Influencer Roku 2022 pojawiło się kilka zaskoczeń, w postaci spadku pozycji, w porównaniu do ubiegłorocznej listy. Choćby Martyna Wojciechowska, która w była na 5. miejscu, a teraz wylądowała na 14. miejscu.
Również Julia Wieniawa spadła o parę miejsc - z 14. na 22. Sytuacja króla TVN-u, Kuby Wojewódzkiego też się pogorszyła i to dość znacznie: (z 40. miejsca na 70.). Tegoroczną setkę zamyka Karolina Pisarek, która w ubiegłym roku była 90-ta.
Warto nadmienić, że twórcy doceniani są w kilku kategoriach. To także: "Osoby publiczne", "Sportowcy", "Instagramerzy", "Blogerzy", "YouTuberzy" oraz "TikTokerzy".
Zauważmy, że na szczycie Top 100 Osoby Publiczne 2022, w ścisłej dziesiątce znalazły się praktycznie same kobiety:
Na wieści o wynikach rankingu zdążyła już zareagować m.in. Doda. "Jakoś tak niechcący zajęłam drugie miejsce. Lubicie jak prowadze moje konto? Tylko nie piszcie, co mam zmienić, bo i tak tego nie zrobię, bo jestem sobą i to silniejsze ode mnie" – napisała ewidentnie uradowana wokalistka.
Dalej na liście najbardziej popularnych w sieci osobowości znaleźli się m.in. Krzysztof Stanowski (11), Filip Chajzer (14), Klaudia Halejcio (16), Maffashion (20), Ewa Chodakowska (21), Marina Łuczenko-Szczęsna (22), Zofia Zborowska (29) czy Mata (30).
"Ranking stworzyliśmy w oparciu o twarde dane, takie jak: liczba obserwujących, popularność mierzona ważoną średnią liczby polubień, udostępnień i komentarzy, zaangażowanie (średnia wartość interakcji z postami twórcy), ilość odwiedzin bloga (jeśli dany influencer prowadzi działania za pośrednictwem tego kanału)" – podano w komentarzu do wyników.
"W przypadku twórców wywodzących się z internetu (youtuberów, instagramerów, tiktokerów) za kluczowy czynnik przejęliśmy enegagment per post dla wiodącego kanału twórcy. Natomiast dla osób publicznych sportowców i kluczowej kategorii influencer roku – 'popularity' to ważona średnia sumy polubień, komentarzy i udostępnień we wszystkich kanałach twórcy" – tłumaczą twórcy rankingu.