Bardzo groźny wypadek blisko Chełmna. Strażacy wyciągali mężczyznę z wraku
Groźny wypadek na Pomorzu. Jedna osoba nie żyje
Jak relacjonuje "Gazeta Pomorska", do wypadku doszło przed godz. 13.30 w poniedziałek na drodze krajowej nr 91 na wysokości miejscowości Małe Czyste. Zderzyły się dwa samochody osobowe oraz ciężarówka.
- Jedna osoba została zakleszczona w pojeździe, uwolnieniem 48-letniego kierowcy bmw zajęli się strażacy - przekazał gazecie mł. kpt. Kasper Korczak, oficer prasowy KP PSP w Chełmnie. Mężczyzna nie przeżył. Droga była całkowicie zablokowana.
Kierowca samochodu ciężarowego został zabrany do szpitala z urazem nogi. Na miejscu działały zastępy JRG Chełmno, OSP Rybieniec, OSP Małe Czyste, Policja i ZRM.
Przypomnijmy przy okazji, że Komisja Europejska opublikowała w lutym wstępny raport z liczbą śmiertelnych ofiar w wypadkach samochodowych na terenie Unii Europejskiej. Dane dotyczą 2022 roku. W zeszłym roku w wypadkach drogowych zginęło około 20,6 tys. osób. Jest to wzrost o 3 proc. w stosunku do 2021 roku.
UE podsumowała śmiertelność wypadków w całej Wspólnocie
Patrząc na raport Komisji Europejskiej, można powiedzieć, że na polskich drogach jest o wiele bezpieczniej w porównaniu z resztą krajów Unii, podobnie jest na Litwie i Islandii. Najgorzej jest na Malcie, gdzie liczba ofiar śmiertelnych w porównaniu z 2021 rokiem wzrosła o 189 procent (może to być efekt końca lockdownów i napływu turystów). Druga pod tym względem jest Norwegia (55 proc.), a trzecia Szwajcaria (35 proc.).
Komisja Europejska zwraca też uwagę na to, że wskaźnik śmiertelności nie zmienił się znacząco od czasów pandemii. "Drogi były najbezpieczniejsze w Szwecji (21 ofiar na milion mieszkańców) i Danii (26/mln), natomiast Rumunia (86/mln) i Bułgaria (78/mln) odnotowały najwyższe wskaźniki w 2022 r. Średnia w UE wyniosła 46 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców" – czytamy w raporcie.
Ogólnie rzecz biorąc, najwięcej ofiar śmiertelnych na drogach to kierowcy i pasażerowie (45 proc.), piesi stanowią 18 proc., użytkownicy dwukołowych pojazdów silnikowych (motocykli i motorowerów) – 19 proc., a rowerzyści – 9 proc. O szczegółach tego raportu i tym, jak wypadła Polska, można przeczytać tutaj.