Dlaczego opony całoroczne? Europejscy kierowcy dzielą się swoimi opiniami w nowym badaniu

Artykuł PR-owy Goodyear
09 października 2024, 13:48 • 1 minuta czytania
Europejscy kierowcy pozytywnie oceniają wiele aspektów użytkowania opon całorocznych w łagodniejszych warunkach zimowych - wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie grupy Goodyear, która niedawno wprowadziła na rynek nową generację opon całorocznych Dunlop All Season 2. Badanie obejmujące siedem krajów europejskich, w tym Polskę [1], pokazało, że znacząca grupa kierowców uważa opony całoroczne i zimowe za równie dobre pod względem „bezpieczeństwa podczas podróży”, „komfortu jazdy” oraz „przebiegu”.
Fot. materiały promocyjne

Kluczowe przyczyny popularności opon całorocznych

Opony całoroczne stanowią dobry kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi, dzięki nowoczesnym technologiom, które pozwalają na ich skuteczne działanie przez cały rok, w zróżnicowanych warunkach pogodowych i temperaturach.

Badanie Ipsos wykazało, że niemal dwie trzecie respondentów uznaje opony zimowe za lepszy wybór do jazdy po zaśnieżonych i oblodzonych drogach, ze względu na ich lepszą przyczepność i skuteczność hamowania. Opinia ta jest zgodna z zaleceniami firmy Dunlop, która rekomenduje stosowanie opon zimowych w trudnych warunkach zimowych.

Na pytanie o inne aspekty, takie jak osiągi na mokrej i suchej nawierzchni, przebieg, bezpieczeństwo oraz komfort jazdy, znacząca grupa kierowców wyraziła pozytywne opinie na temat opon całorocznych:

Rozwijający się i dojrzewający segment

Według prognoz, segment opon całorocznych będzie rósł średnio o 6,7% rocznie w latach 2024-2029, podczas gdy całoroczny segment środka, do którego zalicza się Dunlop All-Season 2, wzrośnie jeszcze bardziej, o około 9,1% w tym samym okresie [2].

Ten rodzaj opon stanowi atrakcyjną opcję dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej wymiany opon, oszczędzając w ten sposób czas i pieniądze związane z kosztami serwisu. Badanie wykazało, że większość europejskich kierowców ma neutralne lub lekko pozytywne doświadczenia związane ze zmianą opon, jednak znaczna grupa (1 na 4) ma doświadczenia  negatywne, co może skłaniać do rozważenia zakupu opon całorocznych.

Wzrost segmentu opon całorocznych koreluje z ogólnym postępem technologicznym w tej kategorii. Model Dunlop All Season 2, będący owocem ponad 12 500 godzin badań i rozwoju w trakcie 18-miesięcznego procesu, został wyposażony w innowacyjne technologie, które zapewniają konkurencyjne osiągi oraz przebieg.

Opona ta została właśnie doceniona w najnowszym teście opon całorocznych magazynu Auto Bild, zdobywając tytuł „Eco-Master” oraz ocenę „najlepsza” pod względem przebiegu, uzyskując przy tym ogólną ocenę „dobrą” [3]. Redaktorzy pochwalili nowy model Dunlopa za „zrównoważony, dobry poziom osiągów bez poważnych słabości” oraz za „najdłuższy przebieg w teście”.

Opona Dunlop All Season 2 to propozycja dla kierowców, którzy cenią sobie dobre przygotowanie do jazdy. Została zaprojektowana tak, aby zapewnić skuteczne hamowanie niezależnie od pogody, dobre prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni oraz długi przebieg. Oferuje również korzystny stosunek jakości do ceny, a jest to aspekt wskazany w innym badaniu konsumenckim jako jeden z priorytetów dla 51% kierowców [4]. Opona pasuje do szerokiej gamy nowoczesnych pojazdów, w tym popularnych samochodów miejskich i SUV-ów.

- Nowa opona Dunlop All Season 2 jest dedykowana konsumentom, którzy chcą czuć spokój na drodze dzięki sprawdzonym oponom, dającym pewność i radość z jazdy. Dunlop rozumie tę potrzebę, a model All Season 2 uzupełnia ofertę dla europejskich konsumentów poszukujących wygody w regionach o łagodniejszych zimach. Nasz nowy produkt, oparty na 130-letniej historii Dunlopa, to niezawodna i wygodna alternatywa dla sezonowej wymiany opon - powiedziała  Sonia Leneveu, dyrektorka Goodyear ds. marketingu konsumenckiego w regionie EMEA.

Technologie ukryte w oponie

Trzy główne elementy składające się na zaawansowaną technologię w Dunlop All Season 2 to: 

Opona Dunlop All Season 2  będzie dostępna w 59 jednostkach asortymentowych, o średnicy od 14 do 19 cali. Rozmiary są systematycznie wprowadzane na rynek od lutego br. 

[1] Dane ankietowe zebrane w lutym 2024 r. przez Ipsos w imieniu Goodyear. Próba 4 550 kierowców (650 na kraj). Kraje objęte badaniem: Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Dania, Polska, Rumunia.  

[2] Wewnętrzna estymacja Goodyeara oparta na modelu ekonometrycznym w 24 krajach Europy: Austria, kraje bałtyckie, Beneluks, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania. 

[3] Źródło: Auto Bild wydanie 39, 26 września 2024 r., test opon całorocznych Auto Bild w rozmiarze 225/50R17.

[4] Badanie Ipsos dotyczące kategorii kierowców i segmentacji, na zlecenie Goodyear, 2022 r. W badaniu wzięło udział 7 200 właścicieli samochodów, którzy niedawno kupili opony na sześciu kluczowych rynkach.