Wreszcie nadeszła ta chwila – znamy już laureatów tegorocznej, siódmej edycji Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” jest od samego początku, wraz z Krajową Izbą Gospodarczą, współorganizatorem tej inicjatywy. I, o czym z dumą informuję, z edycji na edycję rośnie zainteresowanie konkursem, a zgłaszane projekty naprawdę imponują profesjonalizmem.
A oto lista nagrodzonych:
• Mokate S.A. (kategoria programy stażowe), za tworzenie szans rozwoju zawodowego na lokalnym rynku pracy
• PL2012+ (kategoria wolontariat), za ofertę dla wszystkich ludzi dobrej woli, którzy chcą wesprzeć wydarzenia organizowane na PGE Narodowym
• Grupa Mlekovita (kategoria motywacja), za programy motywacyjne, skierowane do pracowników, dzięki którym mają oni możliwość rozwoju
• Polska Grupa Górnicza (kategoria edukacja), za kompleksową ofertę edukacyjną, adresowaną do pracowników i potencjalnych pracowników, wpisującą się w koncepcję, jaką stosuje PGG - „organizacji uczącej się”.
• PKO BP (kategoria zdrowie), za zagwarantowanie pracownikom kompleksowej, nieodpłatnej opieki medycznej, poszerzonej o program profilaktyczny „Zdrowie jak w Banku”
• Poczta Polska (kategoria firma przyjazna niepełnosprawnym) za przystąpienie do pilotażowego Programu „Praca – integracja”, zakładając zatrudnienie w ciągu 2 lat 400 osób niepełnosprawnych oraz ogólnopolską kampanię informacyjną „Poczta bez barier”, której adresatami są osoby niepełnosprawne i ich bliscy.
Nagrody specjalne przyznano Diaverum Polska i Centrum Językowemu Konik. Nagrody dziennikarskie przyznano Marcinowi Piaseckiemu z „Rzeczpospolitej” i Wojciechowi Surmaczowi, który nie tylko jest prezesem Polskiej Agencji Prasowej, lecz również prowadzi w Radiowej Trójce audycję o tematyce biznesowej.
Partnerami medialnymi VII edycji Konkursu były: „Gazeta Polska”, „Polska The Times”, „Super Biznes” – dodatek ekonomiczny „Super Expressu”, agencja informacyjna ISBnews, PulsHR.pl, RaportCSR.pl, Kurier365.pl i BiznesCiti.com. Patronatu honorowego wydarzeniu udzieliły: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Energii oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Sponsorem strategicznym był Kapsch Telematic Services Sp. z o.o., a sponsorem głównym – PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o.
Z jednej strony mamy zatem firmy, które inwestują w pracowników i ich rozwój, doceniają znaczenie wolontariatu i stałego podnoszenia kwalifikacji pracowników. Z drugiej – przedstawicieli mediów, którzy prezentują i zachęcają do prowadzenia mądrej, odpowiedzialnej polityki pracowniczej. Nie ma chyba lepszej synergii dla promowania dobrych wzorców wśród wszystkich przedsiębiorców – bowiem żeby być godnym zaufania pracodawcą, nie trzeba być wielką firmą czy rynkowym liderem. Często dla mniejszych firm przygotowanie pakietu odpowiednich rozwiązań dla pracowników jest szansą na rozwój oraz na wspólne budowanie sukcesu.