O autorze
Pięć lat temu zacząłem pisać o drogach. Wciągnęło mnie. Przez ten czas napisałem kilkaset tekstów do róznych gazet na temat budowy dróg. To fascynujące oglądać jak powstają te ogromne inwestycje, to ile ludzi jest w to zaangażowanych. To wciągające oglądać przebudowę naszego kraju z punktu widzenia najważniejszego czynnika rozwoju gospodarki - transportu. Niestety cały czas ta przebudowa jest daleka od doskonałości. Uważam że po to by była lepsza urzędnicy i politycy powinni czuć na sobie spojrzenie kogoś kto zna się na rzeczy i w razie czego wytknie im ich błędy które próbują zbagatelizować lub zamieść pod dywan. Taką rolę powinni spełniać dziennikarze i w tej kwestii chce dołożyć swoją małą cegiełkę.

Przyczyna zderzenia pociągów - Pomyłka dyżurnego ruchu...

Pociąg z Warszawy błędnie skierowany na zły tor.


Wszystko wskazuje na to, że w ten błąd musiał być zaangażowany w jakimś zakresie człowiek. W Polsce nie ma tak pełnej automatyki, żeby cokolwiek innego mogło zawinić, wszędzie za ruch odpowiadają dyżurni ruchu. Odcinek na którym doszło do tragedii jest bardzo długi - 35 kilometrowy. To bardzo dużo pracy jak na dwie osoby. Jeden tor gdzie prowadzone były prace remontowe był zamknięty i pociąg z Warszawy został źle wprowadzony. Swoja drogą osoba która z zawodu zajmuje się badaniami katastrof kolejowych z ramienia PKP powiedziała mi (oczywiście anonimowo) że maszynista też powinien czuć, że jest źle sprowadzany, że zmienia tor. Kłopot w tym , że tam jest system wielorozjazdowy, więc mógł tego nie zauważyć. -Dziwi mnie to, że nie zobaczyli siebie nawzajem. Droga hamowania w takim przypadku to pół kilometra - powiedział mi człowiek z PKP


- Widziałem, że na miejscu jest Tadeusz Ryś z Państwowej Komisji Badań Wypadków Kolejowych. To wybitny fachowiec i na pewno dowiemy się kto zawinił, ale obecnie nikt nie odważy się oskarżyć konkretnego człowieka - powiedział mi człowiek z PKP.


Osobiście podpisuje się pod tym co napisał były minister transportu Bogusław Liberadzki - mamy problem z PKP.

W związku z niektórymi komentarzami zaznaczam, że chodzi o bezpośrednią przyczynę katastrofy - jest nią chcecie tego czy nie wina dróżnika, tyle. Informacja ta jest przeznaczona dla rozsądnych ludzi, którzy zastanawiają się co mogło się stać, jak mogło do tego dojść. Nie oznacza to jednak, że jestem pierwszy który chciałby karać teraz dyżurnego ruchu. Chory jest tak naprawdę cały system w którym dróżnik musi zajmować się ilomaś rzeczami naraz i ma do dyspozycji przedpotopowy sprzęt. Mam nadzieje, że wszystkie czynniki zostaną wzięte pod uwagę przy wyjaśnianiu tej sprawy.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
O TYM SIĘ MÓWI 0 0Już nie opozycja, a współrządzący! Senacka większość anty-PiS potwierdzona
PILNE 0 0Koszmarny sen PiS w Senacie trwa. Wicemarszałkiem wybrano Michała Kamińskiego
MOTO 0 0Skoda Kodiaq, Karoq, Kamiq. Nazwy podobne, ale auta różne. Najlepiej wyjaśnia to… Krystyna Czubówna
0 0O pracy w tym miejscu marzą tysiące. Właśnie ruszyła rekrutacja dla Polaków
Fundacja Citi Handlowy 0 0Organizacje pozarządowe otrzymały wsparcie. Pomoc ma trafić do m.in. migrantów
ASZdziennikMotorola 0 07 pomysłów na wieczór, które są tak fajne, że aż szkoda ich nie wrzucić na Insta
0 0Możesz się pozbyć boomboxa. Ten niezniszczalny głośnik stanie się sercem każdej imprezy
0 0Przebranie Tosi na szkolny konkurs na ustach wielu Polaków. Zareagowała sama Tokarczuk
FELIETON LIBERSKIEGO 0 0Co po Tusku? Jeśli opozycja nie wyłoni jednego kandydata, przegra po raz kolejny
0 0"Koniec opozycji totalnej". Kaczyński niespodziewanie wszedł na sejmową mównicę
0 0101 lat polskiej muzyki w 7 minut. Film uczniów z Dąbrowy Górniczej trzeba zobaczyć!
dad:HERO 0 0"Trzeba mieć do kogo wracać..." płk Kruczyński z GROM o tym, jak być komandosem i ojcem