Kobiecy biust - męska sprawa. Te zdjęcia ukazują więcej, niż się wydaje
Monika Przybysz
16 września 2020, 11:32·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 16 września 2020, 11:32
Profilaktyka raka piersi i zwrócenie uwagi na pacjentki walczące z nowotworem - dwa cele i jedna droga do ich realizacji: niecodzienna sesja zdjęciowa do kalendarza "Power of community 2021". Dochód z akcji przeznaczony będzie, jak co roku, na działania wspierające kobiety walczące z nowotworem piersi oraz ich bliskich.
Reklama.
W Polsce raka piersi diagnozuje się u ponad 18 tysięcy kobiet rocznie. To najczęściej występujący nowotwór u pań na całym świecie. Tymczasem nawet 41 proc. kobiet przyznaje, że bada piersi, ale rzadko. Dlatego zadaniem kampanii edukacyjnej "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" jest uświadomienie roli mężczyzny w zmaganiu się z chorobą i jej zapobieganiu.
Nie tylko zdjęcia
– Nasze działania realizujemy od wielu lat, by zwiększać świadomość społeczną dotyczącą diagnostyki raka piersi, pobudzać czujność onkologiczną kobiet i wspierać te z nich, które mierzą się z nowotworem piersi. Oprócz sesji zdjęciowej i kalendarza, w tym roku w ramach kampanii zrealizujemy 1000 badań USG dla pacjentek z ograniczonym dostępem do tego rodzaju badania - mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji Onkocafe–Razem Lepiej.
Rozebrali się by ukazać... walkę o zdrowie
Dwunastu wyjątkowych mężczyzn z całej Polski spotkało się na wspólnej sesji zdjęciowej - tym razem w nowej scenerii - nowoczesnym studiu fotograficznym w centrum Warszawy. Piąta edycja kalendarza "Power of Community" jest szczególna za sprawą imponującej scenografii towarzyszącej nagim sportowcom i nawiązującej do przedmiotu bliskiego każdej kobiecie.
– Nazwa kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” ma na celu podkreślenie, że zaangażowanie panów w tematykę raka piersi jest możliwe i potrzebne – wyjaśnia Adrianna Sobol, psychoonkolog, Fundacja Onkocafe-Razem Lepiej.
– Pokazanie mężczyznom, czym jest rak piersi, jak mogą pomóc kobiecie w samobadaniu, jak powinni z nią rozmawiać i wesprzeć w procesie diagnozy oraz choroby to kluczowe aspekty tej kampanii – dodaje specjalistka.
Wsparcie powinnaś mieć zawsze pod ręką - jak torebkę
Wybierając ten rekwizyt, chcemy pokazać, że codzienność kobiet może być dla mężczyzny wyzwaniem, dlatego nie powinien się poddawać, zgłębiać wiedzę, aby lepiej tej codzienności sprostać. Damska torebka jest ze swoją właścicielką na co dzień – tłumaczą pomysłodawcy sesji.
– W swojej bogatej zawartości torebka, sprawia, że kobieta jest przygotowana na każdą sytuację. Codziennie, wychodząc z domu, kobieta zakłada ją na ramię - ta regularność jest także w sztuce samobadania piersi promowanej w kampanii BreastFit – wyjaśnia Jakub Popławski, pomysłodawca i producent kalendarza "Power of Community".
W stroju Adama w ważnym celu
– Biorąc udział w tej sesji, chcę powiedzieć wszystkim kobietom, że jestem w stanie nawet paradować w stroju Adama i krzyczeć "ukochoj się i badaj regularnie", by choć kilka kobiet dzięki mojemu zdjęciu przypomniało sobie o samobadaniu piersi – mówi trener, motywator Daniel Józek Qczaj, ambasador kampanii i jeden z bohaterów kalendarza.
Do grona ambasadorów może dołączyć każdy: wystarczy kupić charytatywny kalendarz, który dostępny będzie na stronie internetowej kampanii.