Japonka Nutsuko w stroju lubelskim oraz Thesus z Puerto Rico w krakowskim.
Japonka Nutsuko w stroju lubelskim oraz Thesus z Puerto Rico w krakowskim. piotrbond.com/borders
Reklama.
logo
Włoch Leandro w regionalnych stroju z Nowego Sącza i Maya z Indii w kaszubskim. piotrbond.com/borders
-Genezą tej prezentacji fotograficznej była seria dyskusji na temat ostatnich zmian w Polsce. Obraz polskiego społeczeństwa został zamrożony w okresie komunistycznym, ale teraz stopniowo się to zmienia - wyjaśniają na swojej stronie internetowej twórcy projektu, Piotr Sikora i Piotr Bondarczyk.
logo
Rana z USA w kostiumie kurpiowskim oraz Maya z Algerii w stroju Nowego Sącza. piotrbond.com/borders/
Ciągły napływ nowych ludzi z całego świata sprawia, że uczymy się nowych rzeczy i integrujemy międzykulturowo. Sikora i Bondarczyk mieszkają w Stanach Zjednoczonych i, jak sami przyznają, pozwala im to spojrzeć szerzej na całą sytuację.
logo
Nigeryjka Folake w stroju opoczyńskim i Koreanka Umi w kostiumie pochodzącego ze wschodniego Krakowa. piotrbond.com/borders/
-Jako mieszkańcy Nowego Jorku, mamy zaszczyt zobaczyć mieszaninę społeczną i etniczną, która wytwarza i wzmacnia energię narodu. Jest to cenne i niezbędne dla rozwoju naszego społeczeństwa - dodają.
logo
Jevone z Jamajki w stroju góralskim oraz Verneille z Trinidadu w kostiumie śląskim. piotrbond.com/borders
Przedstawiciele innych ras, wyznań czy narodowości wyglądają dość autentycznie w polskich strojach. Seria zdjęć prowokuje do zastanowienia się nad współczesną definicją społeczeństwa i tego, czy Polak musi koniecznie być urodzony w tym kraju i mieć słowiańską urodę. I wreszcie - czy powinny istnieć granice?