Fot. materiały prasowe Poczta Polska Usługi Cyfrowe
Reklama.
Poczta na biurku, poczta w kieszeni – to motto przyświecające twórcom platformy Envelo ze spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe. W Grupie Kapitałowej Poczty Polskiej, którą kieruje Jerzy Jóźkowiak, to właśnie ta spółka odpowiada za wprowadzenie usług pocztowych do internetu. Dzięki temu każdy może już kupić znaczki (tzw. neoznaczki) bez wychodzenia z domu czy biura i samodzielnie je wydrukować.
Siedząc wygodnie w fotelu, możemy też wysłać z internetu tradycyjną kartkę (tzw. neokartkę) lub list (tzw. neolist). Wszystko szybko i prosto, a cennik taki sam jak w placówce pocztowej. Usługi Envelo łączą bowiem tradycję z nowoczesnymi technologiami i sprawiają, że teraz poczta jest zawsze w zasięgu ręki.
logo
Fot. materiały prasowe Poczta Polska
logo
Fot. materiały prasowe Poczta Polska Usługi Cyfrowe
Uruchomiona rok temu platforma Envelo coraz lepiej radzi sobie na rynku. Nowej marce udało się skutecznie wprowadzić Pocztę Polską w świat nowoczesnych technologii. Tym samym wkroczyliśmy w Polsce w zupełnie nowy wymiar świadczenia usług pocztowych.
Envelo to jednak nie tylko popularne neoznaczki czy neokartki. Wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i tendencjom rynkowym, platforma rozszerzyła swoje usługi o te, które dedykowane są przedsiębiorcom: neofakturę i neorachunki. – Poczta Polska ma ogromne doświadczenie w dostarczaniu tradycyjnych rachunków, więc jest naturalne, że chce je przekazywać także elektronicznie za pośrednictwem Envelo – mówi Grzegorz Świdwiński.
Neofaktura to usługa dla mikro, małych i średnich firm. Umożliwia wysłanie jednocześnie przez internet wszystkich faktur, zarówno elektronicznych, jak i papierowych. Jak to możliwe? Przedsiębiorca wysyła przez platformę plik z fakturami i dyspozycją, w jakiej formie mają być dostarczone – resztą zajmuje się Envelo.
Tradycyjne dokumenty są automatycznie drukowane, kopertowane i dostarczane wprost do adresata. Elektroniczne wysyłane są w formacie PDF na neorachunki, specjalną skrzynkę odbiorczą na platformie Envelo. - To wygoda i oszczędność czasu – mówi Grzegorz Świdwiński. Neofaktury można wysłać z każdego miejsca: z domu, biura czy z zagranicznej delegacji, i to do wielu odbiorców jednocześnie. Mechanizm jest prosty i bezpieczny.
logo
Fot. materiały prasowe Poczta Polska Usługi Cyfrowe
Skorzystanie z neofaktury jest możliwe po podpisaniu umowy ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe. W ramach usługi przedsiębiorca może wysyłać naofaktury, a także archiwizować oraz tworzyć listy wysyłkowe. Słowem: sprawnie nimi zarządzać. Firma płaci tylko za faktycznie wysłane dokumenty, a opłata jest uiszczana w trybie post-paid.
Rozwiązanie oferowane przez platformę Envelo ma szansę podbić rynek. Polscy przedsiębiorcy wciąż nie mogą się przekonać do e-faktur. Wielu z nich skazanych jest także na dwie formy wysyłki: tradycyjną i elektroniczną, co bywa kłopotliwe. Neofaktura oferuje rozwiązanie dla obu tych grup. – Usługa dopasowana jest do potrzeb klientów. Dajemy im swobodny wybór między wersją elektroniczną i papierową - wyjaśnia Grzegorz Świdwiński.
A co z odbiorcami neofaktur? To od ich preferencji zależy, w jakiej formie dotrze do nich dokument. Zwolennicy faktur znajdą je w skrzynce na listy, internauci w specjalnej skrzynce neorachunki na platformie Envelo. Jest ona bezpłatna, a skorzystać może każdy: i przedsiębiorca, i Kowalski.
logo
Fot. materiały prasowe Poczta Polska Usługi Cyfrowe
Zaletą neorachunków jest zgromadzenie wszystkich dokumentów związanych z płatnościami w jednym miejscu, gdzie są archiwizowane przez 6 lat. Można ustawić przypomnienie mailowe o przychodzących neofakturach (niedługo będzie dostępne również SMS-owe), by żadnej nie przegapić. Neorachunki dają ponadto gwarancję, że faktura elektroniczna nie zaginie lub nie wpadnie do spamu.
Z usług Envelo mogą skorzystać także posiadacze smartfonów i tabletów z systemami Android, iOS oraz Windows Phone. W aplikacji mobilnej co prawda nie ma jeszcze neofaktury i neorachunków, ale to tylko kwestia czasu. – Wkrótce dzięki aplikacji będzie można odbierać faktury z tabletu lub smartfona – zapowiada Grzegorz Świdwiński.
Ma ona jednak inne zalety, także dla przedsiębiorców. Umożliwia m.in. wysłanie neokartki, np. z logo firmy. Internetowi sprzedawcy z pewnością docenią zaś to, że aplikacja ułatwia korzystanie z tradycyjnych usług pocztowych. Za jej pomocą mogą zamówić kuriera Pocztex i śledzić nadaną przesyłkę. Wyszukiwarka pomoże znaleźć placówkę pocztową, np. przyjazną e-commerce, skrzynkę na listy czy właściwy kod pocztowy.
Envelo to „poczta prosta” dla firm i klientów indywidualnych. Oprócz neofaktur i neorachunków przedsiębiorcy mogą skorzystać z całego wachlarza usług dostępnych na platformie. Na przykład kupić neoznaczek. Wystarczy go wydrukować w domu czy w biurze, na kopercie, etykiecie samoprzylepnej czy zwykłej kartce. Neoznaczek można spersonalizować, umieszczając na nim np. logo albo nazwę przedsiębiorstwa. – Firma płaci według standardowego cennika, a zyskuje dodatkową wartość w postaci reklamy – podpowiada Grzegorz Świdwiński.
Platforma oferuje także inne usługi w odsłonie dla firm. Biznesową korespondencję, poza neofakturą, ułatwi neolist. Umowy, oferty handlowe, zaproszenia na konferencję czy zlecenia – wszystko to można wysłać neolistem. To list, który można przesłać zza biurka, a adresat otrzymuje go w formie papierowej. Jego treść można wpisać w edytorze online albo dołączyć w formacie PDF. Całość, podobnie jak neofaktury, jest automatycznie drukowana, kopertowana i adresowana. Odbiorcy dostarczy go zaś listonosz.
logo
Fot. materiały prasowe Poczta Polska Usługi Cyfrowe
Podobnie rzecz ma się z neokartką. Można umieścić na niej własne zdjęcie, np. zrobione smartfonem lub tabletem. Biznesowy charakter nada jej grafika z logo przedsiębiorstwa. – Na neokartce z własnym logo można wysłać np. firmowe zaproszenia czy podziękowania. To zawsze dodatkowa promocja. Neokartki są drukowane na eleganckim papierze fotograficznym, można też wybrać format: od A6 do XXL (A5).