
Na szczęście końcowe wnioski można stanowczo uznać za pozytywne. Mimo braku wsparcia ze strony państwa młode przedsiębiorstwa rozwijają się w naszym kraju. Szukają innych dotacji bądź sposobów na wzrost swoich obrotów.
„Moim zdaniem polskie start-upy są co najmniej porównywalne do projektów w innych krajach. Nie chcę powiedzieć, że są lepsze, ale dużo bardziej ciekawe. Dlaczego? Dlatego, że są bardzo mocno osadzone w realiach z pewnym elementem przysłowiowego ”simplisity”, czyli pewnej prostoty w samej logice. Są także samoprzekonywujące, że ten projekt rzeczywiście ma sens i warto z niego skorzystać. To była chyba dominująca cecha tych polskich produktów. Można było zobaczyć korzyść z tego, że będą one działały.”
Debata odbyła się jako inauguracja drugiej edycji programu Orange Fab, który wspiera innowacyjne start-upy. Co trzeba zrobić, żeby się do niej zgłosić? Trzeba prowadzić działalność gospodarczą na terenie Polski i prowadzić projekt spójny ze strategią Orange Polska w dziedzinach nowych mediów, e-commerce i cloudingu. Jeżeli produkt będzie spełniał wymogi konkursowe i zostanie wybrany przez jury, firma ma szansę na 40 000 zł i pozyskanie Orange jako swojego partnera. Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu Orange Fab.