W głosowaniu wygrała środkowa sprężyna
W głosowaniu wygrała środkowa sprężyna Fot. logodlapolski.pl
Reklama.
– W związku z tym, że dużo było krytycznych głosów dotyczących tego projektu, a my wsłuchujemy się we wszystkie glosy płynące z rynku na ten temat, uważamy, że na tym etapie tego procesu nie należy jeszcze rozstrzygać – powiedział „Rzeczpospolitej” Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Organizatorzy głosowania – wśród których znajdują się także Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza i Konfederacja Lewiatan – są przy tym rozczarowani niewielką frekwencją. Na stronie projektu oddano w sumie 187 536 głosów. Tymczasem organizatorzy liczyli przynajmniej na milion.
– Powinniśmy przeprowadzić w branży debatę wśród specjalistów. Dlatego nie wybierzemy teraz logotypu ostatecznie tylko nadal będziemy szukać sposobu na najlepszy sposób komunikowania marki „Polska” – wyjaśnił Tyszkiewicz.
Motyw sprężyny został stworzony przez nieżyjącego już Wally’ego Olinsa. Trzy sprężyny, na które można było głosować, opracowała firma Saffron Brand Consultans. Podpisana umowa opiewa na 220 tys. euro, połowę tej kwoty zamawiający przekazali z góry. Pieniądze wyłożyli wyłącznie prywatni fundatorzy.
LogoDlaPolski.pl

Kompleksowe przygotowanie logotypu kraju wraz z Księgą Znaku przez najbardziej cenione i uznane agencje brandingowe na świecie waha się od 200 tys. do 500 tys. euro. Pozyskanie wszelkich praw do loga dla Polski kosztowało 220 tys. euro razem z opracowaniem Księgą Znaku, której opracowanie nastąpi po zakończeniu wyboru. Trzeba w tym miejscu dodać, że pełen koszt zakupu praw i opracowania Księgi Znaku został poniesiony przez fundatorów prywatnych.

Logo Polski mogłoby być wykorzystywane przy promowaniu kraju przez eksporterów czy państwowe instytucje. Nie zastąpiłoby oficjalnych symboli państwowych.

źródło: „Rzeczpospolita”