
Reklama.
Współzałożycielami Vessel jest Jason Kilar, były prezes Hulu oraz Richard Tom. Serwis chce wykorzystać czołowych youtuberów i obiecuje im, że zarobią dużo więcej pieniędzy z subskrypcji oraz reklam niż może zaoferować im serwis video Google. Mieliby tylko 72 godziny wcześniej opublikować na Vessel swoje nowe nagranie. Za tysiąc wyświetleń powinni otrzymać około 50 dolarów.
Internetowy serwis jest obecnie dostępny na iPhone'ach i iPadach. W fazie przygotowania jest aplikacja na Androida. Są plany, aby Vessel był też dostępny na konsolach do gier oraz po prostu w telewizorach. Twórcy platformy na początku swojej działalności chcą celować w grupę wiekową 14-24.
Testerzy mogą przez pierwszy miesiąc korzystać za darmo z wszystkich dobrodziejstw platformy, a później zdecydować, czy chcą zapłacić za serwis 2,99 dolara, czy wolą korzystać z niego za darmo z większą ilością reklam i bez możliwości oglądania filmów przed ich premierą.
– Młodzi ludzie zawsze chcą się czuć wyjątkowi i jednocześnie przynależeć do pewnej grupy społecznej, robią wszystko, by nie być z niej wykluczeni – mówi "Władcom Sieci" youtuber Martin Stankiewicz. – Więc co jeśli Twój ulubiony youtuber wstawi film trzy dni wcześniej za odpowiednią opłatą? Twoja koleżanka obejrzy, a ty nie? Masz być tym gorszym? I tak powstaje samonapędzająca się maszyna. Pytanie tylko czy „zażre” to w obrębie innej platformy niż YouTube? Mam wątpliwości – dodaje.
Jego zdaniem polski internet od pewnego czasu stara się stworzyć dla nich konkurencję. Ostatnim tego przykładem miało być veedo.pl - na razie bezskutecznie. Jednak ta cała sytuacja może spowodować, że youtube'owy moloch obudzi się i sam zacznie szukać tego typu rozwiązań. Tym bardziej, że płatne subskrypcje są stopniowo od pewnego czasu wprowadzane.
Podpisują umowy
Firma ogłosiła, że od grudnia 2014 roku podpisała już umowę m.in. z Rhett & Link, Shanem Dawsonem, Marcusem Butlerem, Casparem Lee, Brittani Louise Taylor, Connor Franta i Ingrid Nilsen oraz z sieciami Machinima, Tastemade i DanceOn, aktorem Aleckiem Baldwinem oraz wytwórnią Warner Music Group.
Firma ogłosiła, że od grudnia 2014 roku podpisała już umowę m.in. z Rhett & Link, Shanem Dawsonem, Marcusem Butlerem, Casparem Lee, Brittani Louise Taylor, Connor Franta i Ingrid Nilsen oraz z sieciami Machinima, Tastemade i DanceOn, aktorem Aleckiem Baldwinem oraz wytwórnią Warner Music Group.
Twórca serwisu Jason Kilar powiedział serwisowi Mashable.com, że w ciągu 10 do 15 lat biznes filmowy będzie się tak rozwijać, że dziesiątą część "Gwiezdnych Wojen" obejrzymy od razu na swoim komputerze (prognozuje, że za 55 dolarów).
Radek Kotarski, współtwórca agencji Lifetube nie uważa jednak, aby Vessel był zagrożeniem dla YouTube. – Wydaje mi się, że ten serwis będzie popularny raczej wyłącznie wśród psychofanów zespołów muzycznych, ewentualnie wybranych youtuberów – mówi. – Vessel przypomina mi nieco opcję wykupienia sobie pierwszeństwa w wejściu na pokład samolotu tanich linii lotniczych. Niby niedrogie, ale czy na pewno niezbędne do życia? – komentuje.