Blogerka Agnieszka Skupieńska postanowiła zebrać w jednym miejscu wszystkie książki, które zostały napisane przez polskich blogerów. Opublikowała aż 87 pozycji, 28 kulinarnych i 12 wydanych metodą self-publishingu. Przeglądając wszystkie te pozycje można zauważyć, że najwięcej jest tych kulinarnych oraz podróżniczych. Brakuje zdecydowanie książek o tematyce modowej i urodowej, a przecież wydaje się, że tego typu blogerów jest najwięcej.
Zdaniem autorki tego wpisu, wielu blogerów nie zdaje sobie sprawy z tego, jaki potencjał tkwi w wydawaniu książek. Naprawdę dobrzy specjaliści z różnych niszowych tematyk, którzy piszą blogi, nawet nie myślą o tym, by zebrać swoją wiedzę w formie książki, a tymczasem może się ona okazać nie tylko formą autopromocji, ale też całkiem niezłym sposobem na monetyzację bloga.
Agnieszka Skupieńska, autorka książki “Proste Drinki” sama nie skorzystała z usług żadnego wydawnictwa. Zależało jej na tym, by mieć pełną kontrolę nad całym procesem wydawniczym - od opracowania formy książki, która odbiega od form wydawanych w Polsce książek kulinarnych (jej książka ma postać wachlarza sztywnych kart z przepisami), po samą zawartość.
– Zdaję sobie sprawę, że bez pomocy dużego wydawnictwa nie dotrę z moją książką do tak szerokiego grona odbiorców, ale za to mam produkt, z którego jestem zadowolona w 100 proc. i który mogę zaproponować czytelnikom mojego bloga – mówi.
Czy wydawanie książki w ogóle opłaca się blogerom? Tak, bo książka może być sposobem na budowanie swojej marki i kreowaniem siebie na eksperta w danej dziedzinie, a to z kolei niejednokrotnie otwiera różne drzwi – np. pozwala prowadzić szkolenia, czy warsztaty lub realizować inne zlecenia związane z tym, czym bloger-autor książki się zajmuje.
– Opłacalność można rozpatrywać w kategoriach finansowych, wtedy, gdy autor książki jest jednocześnie jej wydawcą i sam dba o dystrybucję książki, a więc nie musi dzielić się zyskami z wydawnictwem, hurtowniami, księgarniami i innymi pośrednikami – mówi Agnieszka.
Tego typu pozycji pojawi się jeszcze więcej. Wydanie swoich książek zapowiedzieli już m.in. Radek Kotarski, Paulina Mikuła, czy Łukasz Jakóbiak.
Napisz do autorki: patrycja.marszalek@natemat.pl
Władcy sieci od teraz także na Facebooku! Polub nas!