Jedno jest pewne – ulegamy globalnym modowym trendom. Jeśli zastanawiacie się, jak to możliwe, że firma Pantone LLC, dobrze znana drukarzom i fotoedytorom, ustala kolorem roku np. „Tangerine Tango”, a ubrania w tym odcieniu w mig pojawiają się w sklepach, spieszymy wyjaśnić. Firmy w rodzaju
Pantone LLC lub
Color Marketing Company pracują nad kolorami na nadchodzącą przyszłość ze sporym wyprzedzeniem – nawet do trzech lat. Ustalanie “prognóz” kolorystycznych np. w Color Marketing Company odbywa się w toku regionalnych i międzynarodowych konferencji, podczas których członkowie spotykają się i analizują dane – takie jak mody z poprzednich sezonów czy trendy kulturowe, polityczne czy ekonomiczne (jak podaje
strona Quezi, np. kolor flagi państwa goszczącego aktualne igrzyska olimpijskie!). Następnie konsolidują te przemyślenia w jednej
spójny raport kolorystyczny, którym posługują się członkowie CMG – w tym np. przedstawiciele firm modowych, wnętrzarskich czy sprzedających farby – i pozostali uczestnicy konferencji. Można sądzić, że to dlatego oferta kolorystyczna produktów, które trafiają potem do sklepów, jest tak bardzo spójna. Raporty można też zakupić za niebagatelną kwotę 1600 dolarów, chociaż organizacja podkreśla, że ich sugestie są wyłącznie „prognozą”, nie zaś „wytycznymi”.
Co znaczy pomarańczowy na ścianie?