
Zaczynacie widzieć na krwisto pomarańczowo? Ja tak – siedząca naprzeciwko Hania Rydlewska ma szpilki w najmodniejszym kolorze tej wiosny, a przyjaciółka z Barcelony, z którą spotkałam się wczoraj, ukazała się moim oczom w intensywnie pomarańczowym sweterku. Spójrzcie też na okładkę najnowszego numeru „Elle”, by się przekonać. Czy wszyscy zwariowali, czy może słuchają podszeptów tego samego stylisty?
REKLAMA
Jedno jest pewne – ulegamy globalnym modowym trendom. Jeśli zastanawiacie się, jak to możliwe, że firma Pantone LLC, dobrze znana drukarzom i fotoedytorom, ustala kolorem roku np. „Tangerine Tango”, a ubrania w tym odcieniu w mig pojawiają się w sklepach, spieszymy wyjaśnić. Firmy w rodzaju Pantone LLC lub Color Marketing Company pracują nad kolorami na nadchodzącą przyszłość ze sporym wyprzedzeniem – nawet do trzech lat. Ustalanie “prognóz” kolorystycznych np. w Color Marketing Company odbywa się w toku regionalnych i międzynarodowych konferencji, podczas których członkowie spotykają się i analizują dane – takie jak mody z poprzednich sezonów czy trendy kulturowe, polityczne czy ekonomiczne (jak podaje strona Quezi, np. kolor flagi państwa goszczącego aktualne igrzyska olimpijskie!). Następnie konsolidują te przemyślenia w jednej spójny raport kolorystyczny, którym posługują się członkowie CMG – w tym np. przedstawiciele firm modowych, wnętrzarskich czy sprzedających farby – i pozostali uczestnicy konferencji. Można sądzić, że to dlatego oferta kolorystyczna produktów, które trafiają potem do sklepów, jest tak bardzo spójna. Raporty można też zakupić za niebagatelną kwotę 1600 dolarów, chociaż organizacja podkreśla, że ich sugestie są wyłącznie „prognozą”, nie zaś „wytycznymi”.
Co znaczy pomarańczowy na ścianie?
Co znaczy pomarańczowy na ścianie?
W grudniu 2011 r. Color Marketing Company polecał odcień fioletu nazwany „Boyz'n'Berry” jako „CMG's Next Color”, czyli propozycję nieobecną jeszcze w sklepach, ale dobrze rokującą. Na ścianach prezentuje się tak:
A „na człowieku" tak:
Tymczasem według Instytutu Koloru Pantone i firmy Pantone LCC kolor roku to wspomniane Mandarynkowe Tango lub z angielska Tangerine Tango. „To żywy, czerwonawy pomarańcz, który dostarcza energii niezbędnej, by naładować baterie i ruszyć naprzód”, napisano na stronie Pantone, zaś Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Pantone Color Institute® określa kolor tymi słowy: „Wyrafinowany, ale jednocześnie gwałtowny i uwodzicielski – Mandarynkowe Tango to pomarańcz z mnóstwem głębi. Przywodząc na myśl promienną grę cieni (sic!) zachodu słońca, Mandarynkowe Tango łączy żywotność i adrenalinowy haj czerwieni z przyjacielskością i ciepłem żółci, tworząc bardzo wyrazistą, magnetyczną barwę, która emanuje żarem i energią”. (Oj, niełatwo jest mądrze pisać o kolorach!)
Polska ceramika górą
Faktycznie, po zimie, w dobie kryzysu, marzy się o czymś ożywczym. Mandarynkowe Tango jako „total look” może być trochę trudne, chociaż doniesienia z ulic wielkich miast dowodzą, że da się i tak:
My polecamy jednak rozwagę, której w modzie nigdy za wiele. Mandarynkowe Tango najpiękniej wygląda na detalach i akcesoriach!
Przykłady mandarynkowych produktów, które można kupić w polskich sklepach:
