RPO chce walczyć z nagością w reklamach.
RPO chce walczyć z nagością w reklamach. Fot. Screen z youtu.be/v2Y-dQ15xwQ
Reklama.
Golizna w reklamach prowadzi do naruszenia konsumentów – ocenia Rzecznik Praw Obywatelskich. A jest jej w Polsce pełno, bo jak wiadomo "seks sprzedaje". Prof. Irena Lipowicz chce, by sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – podaje „Puls Biznesu”. To już drugie podejście do rozwiązania tego coraz bardziej rzucającego się w oczy problemu.

Poprzednia prezes urzędu odesłała ją z kwitkiem w styczniu ubiegłego roku, argumentując, że naruszenie zbiorowego interesu konsumentów musi być „powiązane z naruszeniem aspektów ekonomicznych tego interesu, natomiast reklama uchybiająca godności człowieka może naruszać interes publiczny, ale nie może być identyfikowana z naruszeniem zbiorowego interesu konsumentów”. CZYTAJ WIĘCEJ

Źródło: "Puls Biznesu"

Nowy prezes UOKiK deklarował, że zależy mu na dobru konsumentów i będzie uważnie przyglądał się działalności firm pod tym kątem. Ale firmy z branży wydają się być spokojne, bo winę trudno będzie im udowodnić. Poza tym szerokie pole działania zostawiają copywriterom niedomówienia i dwuznaczności. A tych wyeliminować się nie da.

Źródło: "Puls Biznesu"