Chętniej czytamy "Gazetę Polską" i "Newsweeka". Gorzej z "Przekrojem" i "Wprost"
Michał Mańkowski
21 maja 2012, 07:17·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 21 maja 2012, 07:17
Nie tylko szefostwo niektórych tygodników zmieniło się w ostatnim czasie. Zmieniły się także czytelnicze przyzwyczajenia Polaków. Zmiany w kierownictwie znacząco wpłynęły na wyniki sprzedaży. Według raportu, który opracował serwis Wirtualne Media, w marcu bieżącego roku oprócz "Przekroju", który stracił najwięcej, spadek zanotował też "Wprost". Rośnie za to "Newsweek" i "Gazeta Polska".
Reklama.
"Przekrój" osiągnął najniższy wynik w swojej historii. Stracił aż 42,05 procent i jego średnia sprzedaż wynosiła jedynie 20 724 egzemplarzy. Powodów do zadowolenia nie ma też "Wprost", z którego niedawno odszedł jego redaktor naczelny Tomasz Lis. Sprzedaż ogółem zmalała o 21,74 procent - czytamy na WirtualneMedia.pl
Co ciekawe, zyskiwać zaczął "Newsweek", któremu teraz szefuje Lis. Sprzedaż wzrosła o 1,60 procent, co plasuje go bez zmian na czwartym miejscu. To zestawienie w stosunku do marca zeszłego roku. Niemniej jednak tendencja jest podobna na przełomie lutego i marca 2012. "Wprost" stracił blisko 13 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. A "Newsweek"? Zyskał ponad 10,5 tysiąca.
Niekwestionowanym liderem wzrostu jest za to "Gazeta Polska", która sprzedała się o nieco ponad 4 procent więcej niż rok wcześniej. Na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy pozostał za to "Gość Niedzielny". Średnia sprzedaż w marcu 2012 roku to ponad 140 tysięcy egzemplarzy.