Pierwsza modelka w hidżabie promuje H&M. I pokazuje inne oblicze islamu

23-letnia muzułmanka promuje sieciówkę i własną kulturę.
23-letnia muzułmanka promuje sieciówkę i własną kulturę. Fot. Screen Daily Mail
23-letnia Mariah Idrissi jako pierwsza muzułmanka pojawiła się w kampanii popularnej sieciówki. Dziewczyna o pakistańsko-marokańskich korzeniach na co dzień mieszka w Londynie i właśnie wzięła udział w promowaniu akcji recyklingu ubrań. Wszystko po to, by uświadomić ludziom, że kobiety w burkach i hidżabach niczym nie różnią się od innych, ale dotąd świat mody je ignorował.

Muzułmanka nosi hidżab od 17 roku życia. – Od zawsze wydawało się, że moda nie akceptuje takich wyborów – powiedziała. – Wspaniale więc, że tak wielka marka temu zaprzeczyła, zauważając nasz styl. H&M zaprosił Idrissi do udziału w promocyjnym filmie, kręconym na ulicach Londynu. Dziewczyna pokazuje się w nim w hidżabie i okularach przeciwsłonecznych. W ten sposób podpisując się pod słowami: "W modzie nie ma reguł, poza jedną. Oddawaj ubrania do recyklingu".
Popularna sieciówka namawia swoich klientów, by przynosili do jej sklepów używane części garderoby. Poprzez reklamę z udziałem osób w różnym wieku, uprawiających inne zawody czy po prostu łamiących stereotypy swoim wyglądem, promuje hasło: Wyglądaj elegancko (Look chic).

Smilesss #Berlin

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Salon Marrakesh London (@mariahidrissi)

Muzułmanka na co dzień prowadzi inspirowany kulturą Maroka salon urody, gdzie oferuje m.in. tatuaże z henny. Na Instagramie śledzi ją ponad 30 tys. – dziewczyna wrzuca często zdjęcia, do których pozuje w hidżabie. – Hidżab to sposób w jaki osoba chodzi, mówi, wygląda i myśli – napisała.

Źródło: Daily Mail
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...