
Reklama.
Nowy serial amerykańskiego giganta przedstawia alternatywną wersję wydarzeń umiejscowionych po II WŚ, w wyniku której wygrali ją naziści. Ideologia ta zapanowała w wielu krajach na całym świecie, m. in. USA, gdzie toczy się akcja filmu. Z tego właśnie powodu wspomniane metro zostało przyozdobione m. in. flagami Stanów Zjednoczonych, w których gwiazdki znajdujące się tradycyjnie w górnym lewym rogu zastąpiono nazistowskim orłem Trzeciej Rzeszy.
Oburzeni są zarówno zwykli ludzie, jak i władze miasta. Jego burmistrz Bill de Blasio określił reklamę jako nieodpowiedzialną i obraźliwą wobec ofiar II WŚ, ich rodzin i wielu innych nowojorczyków. Stwierdził, że reklama powinna zostać usunięta. Amazon nie komentuje sprawy w mediach i podjął się rozmów z władzami, które maja doprowadzić do jej zdjęcia.
Napisz do autora: manuel.langer@natemat.pl
Źródło: PIX11