Tomasz Piątek jest autorem bestsellera "Macierewicz i jego tajemnice". Wydawnictwo tylko w miesiąc sprzedało ponad 100 tys. egzemplarzy książki, a do września - 150 tys.
Tomasz Piątek jest autorem bestsellera "Macierewicz i jego tajemnice". Wydawnictwo tylko w miesiąc sprzedało ponad 100 tys. egzemplarzy książki, a do września - 150 tys. fot. Screen z Twitter.com/@Wyrwal
Reklama.
Książka Tomasza Piątka o rosyjskich powiązaniach szefa MON Antoniego Macierewicza jeszcze przed publikacją wzbudzała spore kontrowersje. Ukazała się w czerwcu nakładem wydawnictwa Arbitor. Tylko w miesiąc "Macierewicz i jego tajemnice" sprzedała się w nakładzie 100 tys. egzemplarzy, do września w sumie w 150 tys. egz.
Antoni Macierewicz skierował sprawę do prokuratury (powołał się m.in. na przepis o zamachu na funkcjonariusza publicznego). W obronie dziennikarza wystąpił m.in. Międzynarodowy Instytut Prasy. List w tej sprawie wystosowało także Amnesty International.
Jak informuje branżowy portal Wirtualnemedia.pl wydawnictwo chciało promować książkę Piątka w telewizji, również publicznej. Oto wpis szefa oficyny.
Marcin Celiński
Wydawnictwo Arbitor (wpis z Facebooka)

Żeby dać szansę tym, którzy oglądają jedynie TVP, żeby mieli okazję dowiedzieć się, że taka książka istnieje postanowiłem wykupić reklamy, skromnie na 5 dni w bloku przed głównym wydaniem Wiadomości. Początkowo wszystko szło profesjonalnie i gładko, ustaliliśmy daty, ceny, sprawdzono dostarczony przez Wydawnictwo Arbitror spot technicznie etc. etc. Na koniec jednak otrzymałem decyzję TVP.

Dziennikarze portalu opublikowali także odpowiedź TVP. Czytamy w niej, że "podstawą do odmowy emisji spotu reklamowego jest fakt, że treść reklamy (niezależnie od zawartości samej książki) sugeruje, że książka w negatywnym świetle ukazuje A. Macierewicza, stanowiąc wyraz jedynie poglądów autora".

Uzasadnienie TVP:

Założeniem TVP, jako nadawcy publicznego jest natomiast, aby nadawane programy i inne przekazy były obiektywne. Niedopuszczalne jest zmuszanie Nadawcy do upowszechniania poglądów, których nie podziela, gdyż zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji Nadawca kształtuje program samodzielnie i ponosi odpowiedzialność za jego treść. Nadawca jest zatem uprawniony do decydowania o treści audycji i innych przekazów, w tym przekazów handlowych. Czytaj więcej