
Reklama.
Nareszcie! Jest już strona internetowa PFN, na której czytamy, że "Dla nas Polaków nie ma rzeczy niemożliwych, tak jest od zawsze. Chcemy pokazać naszą solidarność, wrażliwość, gościnność, przedsiębiorczość, kreatywność, pracowitość i determinację. Nasze sukcesy w nauce, bogatą kulturę, wspaniałą historię i niepowtarzalną przyrodę. Taką misję ma Polska Fundacja Narodowa". I ukazuje nam się twarz Tego, który "wstrzymał słońce, ruszył ziemię...".
– Będzie miała za zadanie pokazywać Polskę piękną, Polskę przyjazną, Polskę, do której warto przyjechać – mówiła Pani Premier przed rokiem w Krynicy, a szefowie wielkich państwowych firm dokonali zrzutki na łączną sumę 100 mln złotych i przekazali Fundacji.
Tymczasem… "Rzeczpospolita" dotarła do założeń kampanii informacyjnej reformy sądownictwa, którą przygotowuje właśnie Polska Fundacja Narodowa. Już jutro, 8 września, Polacy dowiedzą się, dlaczego zdaniem Prawa i Sprawiedliwości zmiany w sądownictwie są konieczne. To reakcja partii rządzącej na kryzys wizerunkowy wywołany projektami ustaw i wielotysięczne protesty na ulicach polskich miast.
– Tego zabrakło w lipcu. Nie wytłumaczyliśmy we właściwy sposób, dlaczego są one potrzebne i na czym konkretnie polegają – mówi „RP” rozmówca ze sfer rządowych. Ma to zmienić właśnie kampania PFN, która dotrze z komunikatem także poza Polskę, nawet do USA. Dziennik przytacza opinię z "zaplecza rządowego", z której wynika, że w zagranicznych mediach reforma sądownictwa była przedstawiana jednowymiarowo.
Pierwszym etapem kampanii są jednak billboardy w całej Polsce pod hasłem "Niech zostanie tak, jak było", które pojawiły się w poniedziałek. Jest to nawiązanie do słów byłego prezesa Trybunału Konstytucyjnego Andrzeja Rzeplińskiego, który powiedział podczas protestów pod Sądem Najwyższym: "trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko zostało po staremu".
W piątek w całej Polsce mają pojawić się czarno-białe billboardy z hasłami całego przedsięwzięcia. Jak mówi rozmówca "RP", przesłanie nie jest wymierzone w nikogo personalnie, a nawiązuje do konkretnych sytuacji charakterystycznych dla wymiaru sprawiedliwości. Chodzi tu o przewlekłość postępowań, niesprawiedliwe wyroki czy informacje o sędziach, którzy dyscyplinarnie oceniają swoich kolegów i koleżanki. Stąd jedno z haseł, które brzmi "Sędziowie jak wszyscy obywatele".
Kampania nieprzypadkowo ma swój początek na kilka tygodni przed przedstawieniem przez prezydenta Andrzeja Dudę własnych projektów ustaw, które mają reformować sądownictwo.
źródło: "Rzeczpospolita"