Na tegorocznym Balu Dziennikarza zebrano 402 tys. zł
Na tegorocznym Balu Dziennikarza zebrano 402 tys. zł Fot. Zino Lente / mat. prasowe

Trzeciego lutego 2018 r. w Ufficio Primo w Warszawie odbył się osiemnasty Charytatywny Bal Dziennikarzy. W trakcie zabawy uczestnicy balu wzięli udział w charytatywnych aukcjach. Łącznie na balu pojawiło się blisko pięciuset gości, a w trakcie licytacjii zebrano 402 tys. zł.

REKLAMA
Najwięcej zapłacono za oryginał scenariusza pierwszego odcinka "Ucha Prezesa" – jego cena wyniosła 100 tys. zł. Jeden z gości zapłacił z kolei 38 tys. zł za lekcję jazdy konnej z dziennikarzem Piotrek Kraśko.
Skąd takie kwoty? Z potrzeby niesienia pomocy. Bal dziennikarza jest organizowany od 1998 r., a uczestnicy wspierają cele dobroczynne. Od tego czasu udało się przekazać potrzebującym ponad cztery miliony złotych.
– Nie jesteśmy wielką organizacją, dlatego zawsze podejmujemy współpracę z tymi, którzy bez trudu docierają do dzieci z rodzin w trudnej sytuacji finansowej. W minionych latach wspieraliśmy m.in. Fundację "A kogo?" Ewy Błaszczyk i Fundację "Mimo wszystko" Anny Dymnej, Klinikę Onkologii oraz Klinikę Niemowlęcą Instytutu "Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka", Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu, Towarzystwo Nasz Dom, domy dziecka, fundacje regionalne działające na rzecz wspierania rodzicielstwa zastępczego, a także dziesiątki innych szpitali oraz organizacji pożytku publicznego. Z racji na charakter naszej Fundacji od trzech lat część dochodu trafia do fundacji prowadzonych przez media – twierdzi Mateusz Hładki, Prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy, dziennikarz telewizji TVN.
logo
Patroni wydarzenia Fot. mat. prasowe
Beneficjentami balu były Fundacja TVN "Nie jesteś sam", Fundacja Polsat, Fundacja Radia Zet, Fundacja Przyjaciółka i program "Żółty Talerz" zapewniający posiłki dzieciom z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. 
Imprezę poprowadzili Agnieszka Woźniak-Starak z TVN, Agata Młynarska – Dyrektor Programowa TLC Polska, Krzysztof Ibisz – prezenter telewizji Polsat, oraz Marcin Cejrowski – redaktor naczelny Plejada.pl. W trakcie balu wystąpił zespół Blue Cafe.