
REKLAMA
Ta niespodziewana zamiana trwała tylko jeden dzień, ale i tak, jak podaje włoska organizacja CoorDown, telewizyjne reklamy obejrzało aż 18 milionów Włochów. Profesjonalnych aktorów w emitowanych już wcześniej reklamach zastąpiły osoby z zespołem Downa.
CoorDown przygotowało tę akcję z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa. Kampanię społeczną "Integration Day" stworzyła znana agencja Saatchi & Saatchi. W kampanii wzięły udział popularne firmy – klienci S&S jak chociażby Pampers, Toyota, Illy Coffee czy CartaSi Credit Card. Kampania miała również odsłonę prasową, w którą zaangażował się między innymi Carrefour.
Akcja spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem nie tylko we Włoszech. Doceniono fakt,
że uświadamia, że również tacy ludzie są wśród nas, normalnie funkcjonują, pracują i cieszą się życiem. Dodatkowo, "Integration Day" pokazał, że osoby z zespołem Downa mają takie samo prawo pokazywać się w mediach i reklamach. Nie budząc przy tym niesmaku czy litości.
Zobacz także: Trwałość i miłość – nowa kampania społeczna promująca związki. Ale tylko małżeństwa hetero z gromadką dzieci
Zobacz także: Trwałość i miłość – nowa kampania społeczna promująca związki. Ale tylko małżeństwa hetero z gromadką dzieci
Kampanię doceniono również na 59. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes, gdzie zdobyła aż siedem Złotych Lwów.