Przewaga nie tylko dzięki technice. Trudno o bardziej wszechstronne auto za te pieniądze

Nowe Audi A4 imponuje stylistyką, sportowym charakterem, technologicznymi rozwiązaniami i komfortem.
Nowe Audi A4 imponuje stylistyką, sportowym charakterem, technologicznymi rozwiązaniami i komfortem. Fot. Audi Polska
Żyjemy coraz szybciej i wymagamy od życia coraz więcej. Wreszcie nikt nie lubi półśrodków i ta zasada dotyczy także motoryzacji. Dzisiaj mało kto chce auto tylko szybkie. Albo tylko komfortowe. Najczęściej chcemy mieć ciastko i zjeść ciastko. Takie jest właśnie nowe Audi A4.


Czym właściwie dzisiaj jest klasa średnia w motoryzacji? To taki worek bez dna. Znajdziecie tam zarówno samochody po prostu duże – to sedany czy kombi, które są niezwykle komfortowe i w które dosłownie można zapakować się na miesięczną podróż po Europie. Nazwijmy je generatorami luksusu.

Ale są tam i auta bardziej zwarte, nastawione bardziej na sportowe doznania z jazdy. Takie, w których po wdepnięciu gazu nie czekasz mozolnie na jakąkolwiek reakcję automatycznej skrzyni biegów. Wreszcie takie, które mają pełen moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów. Generatory uśmiechu.

Nowe Audi A4 umiejętnie łączy oba światy. Jest doskonałym odzwierciedleniem tego słynnego hasła reklamowego Audi: "Przewaga dzięki technice". Choć A4 to właściwie dużo więcej.
Sport i elegancja w jednym
A4 to bowiem wyjątkowy model w gamie Audi. Przede wszystkim najbardziej rozpoznawalny model firmy. Swoista "twarz marki". Z jednej strony jedno z najbardziej pożądanych aut na rynku wtórnym (ileż takich "aczwórek" sprowadzono do Polski po akcesie do Unii Europejskiej). Z drugiej samochód równie pożądany na rynku pierwotnym, zwłaszcza dzięki świetnym opcjom finansowania w leasingu.


To oczywiście żaden przypadek. Audi A4 nie jest rozpoznawalne bez powodu. To wzór limuzyny. Samochód, który można wstawić do Międzynarodowego Biura Miar i Wag w Sevres obok metra czy kilograma.

Patrzysz na to auto i po prostu wiesz, czego się spodziewać. Idealne proporcje sprawiają nie tylko, że Audi A4 ma doskonały rozkład masy, przez co świetnie się prowadzi. Jest przede wszystkim… ładne. Takie banalne słowo, ale po prostu tak jest. Lekka bryła nadwozia sprawia sportowe, a jednocześnie eleganckie wrażenie.
I chodzi nie tylko o wersję Limousine. Wersja Avant także może być wzorem dla innych marek. Z kolei wersja allroad była protoplastą uterenowionych kombi.

Daniem głównym – niezależnie od wersji – są tu jednak reflektory. Wykonane w technologii Matrix LED po pierwsze zapewniają A4 charakterystyczne, drapieżne spojrzenie. Poznacie je po swoistych "pazurkach" w kloszu. Dzięki dynamicznym animacjom każdego dnia przypominają właścicielowi, że posiada naprawdę zaawansowane technicznie auto.

Oczywiście to nie tylko "bajer". We współpracy z systemem kamer reflektory automatycznie dostosowują strumień światła do sytuacji na drodze – precyzyjnie oświetlają trasę i pobocze, nie oślepiając przy tym innych kierowców. Są po prostu inteligentne.
I wreszcie zdecydowanie wpływają na bezpieczeństwo: zamieniają noc w dzień. Pisaliśmy w naTemat wielokrotnie o tym, co potrafią reflektory w samochodach marki Audi. W A4 nie jest inaczej: to ten sam poziom co choćby we flagowej limuzynie marki – w A8.

Do tego dochodzi cała garść detali, które podkreślają sportowy charakter auta. Gigantyczna paleta lakierów: nie tylko metalicznych, ale i perłowych, krystalicznych, wreszcie w kolorach z palety Audi exclusive. Aluminiowa listwa z tyłu i szeroki grill Singleframe z przodu optycznie poszerzają auto. Dalej mamy obszerne nadkola, które mogą pomieścić obręcze kół nawet do dziewiętnastu cali.

Mało? Lista opcji jest znacznie dłuższa. Choćby dzięki pakietowi optycznemu rama dachu i listwy wokół szyb mogą być pokryte anodowanym aluminium, co zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną sylwetkę.
Z drugiej strony to ciągle bardzo eleganckie auto. Widać to zwłaszcza w środku. Utrzymany w charakterystycznym dla Audi stylu z jednej strony rozpieszcza minimalistycznym wykończeniem i wysoką jakością materiałów. Ale dalej jest tu i sportowo, i technologicznie.

Duże połacie aluminium cieszą oczy, a wirtualny kokpit za kierownicą robi wielkie wrażenie. Główną nowością w A4 jest jednak system multimedialny MMI. Wygląda zupełnie jak ten w "starszych modelach" – A6, A8. Co potrafi w praktyce? Bardzo dużo. Ekran jest dotykowy, ale równie dobrze cały system infotainment można obsługiwać przy pomocy komend głosowych.

Na dodatek system łącząc się z usługami Audi connect przekazuje informacje o sytuacji na trasie oraz inteligentne podpowiedzi.
Wreszcie w A4 pojawia się phone box. To umieszczony w aucie moduł, który łączy telefon z anteną samochodową, dzięki czemu znacznie poprawia jakość zasięgu. Daje też możliwość ładowania indukcyjnego w standardzie Qi, jeśli tylko pozwala na to telefon.

Jeździ zawsze tak jak chcesz
Razem z nowym Audi A4 do oferty trafia bogata oferta silników. Na tyle bogata, że każdy zainteresowany znajdzie w niej coś dla siebie. Mamy tu do wyboru sześć wersji od 148 do aż 342 koni mechanicznych. Wszystkie zapewnią dynamiczną jazdę, ale wyróżnia się zwłaszcza ten ostatni wariant.


To zarezerwowany dla wersji S4 diesel o pojemności trzech litrów i sześciu cylindrach. A4 w takiej wersji przyspiesza do 100 km/h w mniej niż pięć sekund. Natomiast jeśli komuś zależy nie tyle na osiągach, co na efektywnej i ekonomicznej jeździe, nowe Audi A4 trafia na rynek z trzema silnikami benzynowymi (później dojdą diesle) wyposażonymi w system mild-hybrid na bazie 12-woltowej sieci pokładowej.
System nie tylko zwiększa wydajność napędu, ale i ogranicza spalanie paliwa – nawet o 0,3 litra na sto kilometrów.

Samochody Audi od zawsze kojarzą się też z doskonałym prowadzeniem, a o zaletach napędu quattro nie trzeba nikogo przekonywać. Ale w nowym A4 klient może wybrać pomiędzy standardowym a sportowym zestrojeniem zawieszenia. Dla tych, którzy nie mogą się zdecydować (albo po prostu chcą wszystko), Audi przewidziało dwa rodzaje zawieszenia adaptacyjnego.

Pierwszy z nich to zawieszenie komfortowe z regulacją tłumienia. Karoseria auta w tym wypadku oferuje wysoki komfort jazdy, a na dodatek jest obniżona o 10 mm względem "podstawowej" wersji. Drugi typ to zawieszenie sportowe z regulacją tłumienia lub bez niego. Tutaj karoseria jest niżej już o 23 mm.
Oba regulowane zawieszenia są zintegrowane z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Mówiąc wprost: nowe A4 jest komfortowym wozem do połykania kolejnych kilometrów, kiedy tylko tego potrzebujesz. Chyba że masz ochotę na więcej emocji – wtedy zachowuje się jak pełnoprawne auto sportowe.

Świetne finansowanie
Wreszcie A4 jest bardzo dostępne dla klientów. Dzięki Audi Perfect Lease przykładowo Audi A4 Limousine startuje od raty w wysokości 1256 zł netto za miesiąc. Opłata wstępna to tylko 5 proc.

Co ważne, rata nie rośnie znacząco także w bogatszych wersjach wyposażenia. Audi A4 Limousine z bardzo mocnym silnikiem 45 TFSI (245 KM) i napędem quattro startuje od 1638 zł netto miesięcznie.

Artykuł powstał we współpracy z Audi Polska.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

POZNAJ DADHERO.PL

0 0Po rozwodzie też możesz być dobrym ojcem. Musisz pamiętać o kilku rzeczach – wiem z doświadczenia
MOTO 0 0Czy McLaren naprawdę jest tak kosmiczny, jak wygląda? W środku od razu zaskakuje jedna rzecz
POPKULTURA 0 0Zepsuliście mi serial, na który czekałam! "Batwoman" miała być hitem, a jest porażką
0 0Gdańsk z prestiżową nagrodą. Miasto rządzone przez Dulkiewicz dostanie 50 tys. euro
0 0500+ już się wypaliło. Wystarczył rok, by w Polsce żyło prawie pół miliona więcej skrajnie biednych
HYDEPARK 0 0Nie mogłem w to uwierzyć. Dostałem nagrodę za najlepszy tatuaż na najważniejszej imprezie
0 0Pierwsza taka seria podcastów w Polsce. Ich tematami będą dziennikarskie śledztwa

NA ŚWIECIE

NA WŁASNE OCZY 0 0"Ludzie wychodzą na balkony i tłuką w garnki". Polka z Barcelony opowiada, co się tam dzieje
WARTO WIEDZIEĆ 0 0"Tykająca bomba". Kurdowie pilnowali obozów dla bojowników ISIS i ich rodzin. Oto co się tam dzieje
POLECAMY 0 0"Nokaut przez KO". Wyjaśniamy, dlaczego na Pomorzu to PiS przegrało wybory
O TYM SIĘ MÓWI 0 0Na marszałka Senatu tylko Brejza! PO nie może zmarnować funkcji trzeciej osoby w państwie
0 0Startował w Gdańsku, teraz znokautował rywali na Podkarpaciu. Tajemnica sukcesu Grzegorza Brauna
TYLKO W NATEMAT 0 0Był kandydatem KO do Sejmu. W tej komisji dostał okrągłe zero głosów, chociaż głosował na... siebie