Nasza akcja ze spotem o Polsce na Times Square z nominacją do prestiżowej nagrody
Michał Mańkowski
25 października 2019, 09:20·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 25 października 2019, 09:20
To była jedna z najfajniejszych i na pewno największa akcja, jaką zrobiliśmy w blisko już 8-letniej historii naTemat. Na 100-lecie odzyskania niepodległości wynajęliśmy największy baner na Times Square i wyświetliliśmy tam film o tym, że Polska jest fajna. Tylko tyle i aż tyle. Właśnie dowiedzieliśmy się, że ten projekt został nominowany do prestiżowej nagrody branżowej MIXX Awards.
Reklama.
Lada dzień minie równo rok od momentu, gdy na nowojorskim Times Square przez jeden dzień wyświetlał się film o Polsce. Pokazaliśmy tam polskich bohaterów, ale takich aktualnych, nie do końca sztampowych. Był to m.in. Robert Lewandowski i polscy siatkarze, ale także Wiedźmin i Aleksander Doba. Akcja poniosła się viralowo, a jej efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania.
Teraz okazuje się, że może zostać to docenione. Projekt pt. "Polska na Times Square" został nominowany do branżowej nagrody MIXX Awards na najlepsze kampanie reklamowe, którą organizuje IAB. I to w dwóch kategoriach! Walczymy o zwycięstwo w "Limited budget" i "Offline digitizing". O tym, czy nam się udało, przekonamy się na gali 27 listopada. I na pewno Was o tym poinformujemy.
Nominacja cieszy tym bardziej, że do grona nominowanych załapało się 56 z ponad 180 zgłoszeń. O złote, srebrne i brązowe statuetki powalczą łącznie 42 kampanie reklamowe w 16 różnych kategoriach konkursowych. O tym, kto na nie zasłużył, zdecyduje jury złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców. Oceniane były cztery wskaźniki: strategia, kreacja, wykonanie i wykorzystanie mediów, rezultaty.
– W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach – komentuje Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2019.
Najpopularniejszą pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content Marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & Smart Solution przeznaczonej dla projektów wykraczających poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu.