
Wyobraźmy sobie taką sytuację, jest godzina 13, za 15 minut odjeżdża pociąg, którym możesz wrócić do domu. Nie masz jednak biletu, bo nie wiedziałeś/wiedziałaś, kiedy załatwisz wszystkie sprawy. Wskakujesz więc do pociągu w ostatniej chwili, bo zawsze przecież możesz kupić bilet u konduktora. Owszem, możesz, ale nawet jeśli twój kosztuje normalnie 10 zł, to musisz dopłacić do niego 130 zł.
Zmiany od czerwca
Zmiany, które w tak niemiły sposób mogą zaskoczyć pasażerów, są przejściowe i zostały wprowadzone w związku z epidemią koronawirusa. Rzeczniczka prasowa PKP Intercity Katarzyna Grzduk wyjaśnia, że zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów w pociągach może podróżować tyle osób, ile wynosi liczba miejsc siedzących w danym składzie, dlatego taka ścisła kontrola zajętości ma zapewniać podróżującym bezpieczeństwo.Bilety jednorazowe wydawane są wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym wymagane jest posiadanie także rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Aby ułatwić planowanie podróży od 4 czerwca wprowadzona została nowa funkcjonalność w systemie sprzedaży - poprzez stronę internetową można nabyć rezerwację miejsca także na bilety kupione w innych kanałach sprzedaży.
Pomogły koleżanki
A to już kolejna historia, z którą także zgłosiła się do nas czytelniczka naTemat. Ona jednak, jak podkreśla na całe szczęście, była tylko świadkinią nieprzyjemnej sytuacji. Wracała z urlopu, z Krakowa do Warszawy.Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki tej zmianie podróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób będą mogli planować swoje wyjazdy.
O wszystkich zmianach dotyczących warunków przewozu spółka informuje z odpowiednim wyprzedzeniem. Informacje o przejściowych warunki i zasad odprawy osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19 są dostępne na stronie przewoźnika. Stosowne komunikaty wygłaszane są także na stacjach.
O zmianach spółka wielokrotnie informowała także za pośrednictwem mediów tradycyjnych i mediów społecznościowych.
Przejściowe warunki i zasad odprawy oraz przewozu osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19 można znaleźć tutaj.
