Stonowany szary (Ultimate Gray) i rażąco żółty (Illuminating) to kolory, które mają wieść prym przez cały następny rok. Oba mają nam dodać energii do walki z pandemią, dlatego pierwszy ma barwę silnych kamieni, a drugi jest jasny jak słońce i daje nadzieję na to, że w końcu uda się nam powrócić do starej, dobrej i... szarej codzienności.
Instytut Koloru Pantone od lat wyznacza światowe trendy modowe i dizajnerskie ogłaszając, jakie zestawienie kolorystyczne będzie dominowało w kolejnym roku. Choć ta prestiżowa jednostka badawcza działa od 1986 roku, to Kolor Roku Pantone wybierany jest dopiero od dwóch dekad (począwszy od 2000). 2021 ma należeć do szarości i żółci.
Kolor roku 2021: Ultimate Gray i Illuminating
Najmodniejsze połączenie barw w nowym roku to stonowany szary, który ma nam dodawać siły do zmierzenia się z wyzwaniami, jakie stawia przed nami kolejny, trudny etap walki z pandemią covid-19.
Kontrastujący z nim świetlisty żółty ma nam z kolei zapewnić pogodę ducha i pozytywnie wpływać na nasz nastrój, by nie stracić wiary w to, że znów będziemy mogli jak dawniej cieszyć się ze słonecznych dni.
— To połączenie dwóch niezależnych kolorów, które niesie siłę, nadzieję i ma nas podnosić na duchu. Jasny i wesoły żółty, nasycony rozgrzewającą energią słoneczną oraz stonowany szary, pełny zadumy i spokoju to inspirująca para, która łączy w sobie głęboką refleksję nad tym, co nas spotyka z optymistyczną obietnicą wypełnionego słońcem dnia — tłumaczą przedstawiciele Instytutu Koloru Pantone w uzasadnieniu wyboru, jakiego dokonali na 2021 rok.
Wybór Koloru Roku 2021 Pantone wzbudził spore poruszenie wśród internautów na całym świecie. Niektórzy już dają upust wyobraźni i przedstawiają, z czym kojarzy się im połączenie świetlistej żółci z szarością.
Pomysłów jest wiele. Od rażąco żółtych cytryn i bananów po... taśmę klejącą i oznakowanie jezdni.
Rok pandemii w kolorze blue
Mijający już 2020 rok należał tylko do jednego koloru. Hitem był klasyczny niebieski (Classic Blue). Trudno nie docenić profetycznych zdolności osób, które uznały go wcześniej za najmodniejszy trend.
W czasie pandemii "szpitalny niebieski" mieniący się różnymi odcieniami fartuchów ochronnych, kombinezonów i maseczek ochronnych bez wątpienia dominował zarówno w przekazie medialnym, jak i na oddziałach ratunkowych dla zakażonych koronawirusem czy ... logo firmy, która odniosła globalny sukces dostarczając światu szczepionkę na covid-19.
— Niewiele mówi się o tym, że wybierając Classic Blue na Kolor Roku 2020 Pantone ostrzegało nas przed tym, co nas czeka — ironizują internauci.