Od północy 15 stycznia ruszyła rejestracja na szczepienia przeciw covid-19 dla seniorów, którzy skończyli 80 lat. Ponadto wszyscy Polacy mogą już zgłaszać swoją chęć do zaszczepienia się. Na starcie pojawiły się jednak problemy. Internauci zgłaszali, że nie działa rządowa strona internetowa. Infolinia była z kolei przeciążona.
Na konkretny termin szczepienia mogą zarejestrować się od 15 stycznia osoby, które ukończyły 80 lat. Można to zrobić na trzy sposoby: zadzwonić na całodobową i bezpłatną infolinię - 989, elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl, albo skontaktować się z wybranym punktem szczepień.
Ponadto nawet młodsi Polacy od 15 stycznia mogą zgłaszać swoją chęć do zaszczepienia się, tyle że nie dostaną jeszcze konkretnego terminu.
Problem w tym, że już chwilę po północy rządowa strona internetowa przestała działać. Internauci pokazują screeny, że po wejściu na pacjent.gov.pl widniał komunikat: "Przerwa techniczna. Przepraszamy, formularz zgłoszeń chęci szczepienia przeciw covid-19 jest aktualnie niedostępny".
"Zapisy na szczepienia 'ruszyły'. W sumie czy ktoś spodziewał się innego przebiegu zdarzeń?" – czytamy w jednym z komentarzy w sieci.
Niestety, problemy pojawiły się już także z infolinią, o czym poinformowali dziennikarze. "Automat powiedział o 22.00 'proszę dzwonić po północy' teraz jest niedostępna" – pisał Jacek Czarnecki z Radia ZET.
Z kolei Patryk Michalski z RMF FM dodzwonił się, ale wyszło tak, że linia jest przeciążona. "Przestaliśmy się słyszeć i na razie tyle" – pisał.
Dodajmy, że 22 stycznia rozpocznie się kolejny etap rejestracji z konkretnym terminem– dla osób, które skończyły 70 lat. Szczepienia dla osób od 80. roku życia mają rozpocząć się się 25 stycznia.