
Reklama.
Na konkretny termin szczepienia mogą zarejestrować się od 15 stycznia osoby, które ukończyły 80 lat. Można to zrobić na trzy sposoby: zadzwonić na całodobową i bezpłatną infolinię - 989, elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl, albo skontaktować się z wybranym punktem szczepień.
Ponadto nawet młodsi Polacy od 15 stycznia mogą zgłaszać swoją chęć do zaszczepienia się, tyle że nie dostaną jeszcze konkretnego terminu.
Problem w tym, że już chwilę po północy rządowa strona internetowa przestała działać. Internauci pokazują screeny, że po wejściu na pacjent.gov.pl widniał komunikat: "Przerwa techniczna. Przepraszamy, formularz zgłoszeń chęci szczepienia przeciw covid-19 jest aktualnie niedostępny".
"Zapisy na szczepienia 'ruszyły'. W sumie czy ktoś spodziewał się innego przebiegu zdarzeń?" – czytamy w jednym z komentarzy w sieci.
Niestety, problemy pojawiły się już także z infolinią, o czym poinformowali dziennikarze. "Automat powiedział o 22.00 'proszę dzwonić po północy' teraz jest niedostępna" – pisał Jacek Czarnecki z Radia ZET.
Z kolei Patryk Michalski z RMF FM dodzwonił się, ale wyszło tak, że linia jest przeciążona. "Przestaliśmy się słyszeć i na razie tyle" – pisał.
Dodajmy, że 22 stycznia rozpocznie się kolejny etap rejestracji z konkretnym terminem– dla osób, które skończyły 70 lat. Szczepienia dla osób od 80. roku życia mają rozpocząć się się 25 stycznia.